arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

افزایش کشفیات قاچاق در فرودگاه‌ها

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور از افزایش 70درصدی کشفیات کالای قاچاق در فرودگاه خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده پلیس فرودگاه های کشور از افزایش 70درصدی کشفیات کالای قاچاق در فرودگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرتیپ مهری در تشریح برنامه های سال 95 پلیس فرودگاه گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مواد مخدر، مفاسد اجتماعی و فرهنگی از وظایف ذاتی پلیس فرودگاه است.  
وی افزود: این پلیس دو اصل اساسی را امسال در برنامه های خود هدفگذاری کرده، "تعامل" با دیگر دستگاه ها و" آموزش" که یکی از عوامل تاثیر گذار در پیشبرد اهداف و همچنین عاملی موثر در پیشگیری از جرم است.  
فرمانده پلیس فرودگاه های کشور بر تعامل و همکاری این پلیس با دیگر نهادهای امنیتی برای حفظ نظم و امنیت پایدار در صنعت هوانوردی تاکید کرد.  وی ادامه داد: داشتن اخلاق و رفتار اسلامی پلیسی با مردم، ارتقاء امنیت اخلاقی و برخورد قاطع درباره جرائمی از قبیل حمل مواد مخدر و کالای قاچاق را از اولویت های این پلیس است. 
سردار مهری به آموزش های حین خدمت کارکنان و اثربخشی آن در انجام ماموریت های محوله اشاره کرد و گفت: ارائه آموزش های تخصصی ، ارتقاء توانایی علمی و مهارت کارکنان در کنار بهینه سازی تجهیزات مورد استفاده پلیس فرودگاه، از برنامه های این پلیس است .  
این مقام انتظامی افزود : هم اکنون شاهد کاهش 44 درصدی کشفیات مواد مخدر و افزایش 70 درصدی کشفیات کالای قاچاق در 2 ماه اخیر هستیم.   وی از دیگر برنامه های این پلیس در پیشگیری از سوء استفاده شیادان را آگاهی دادن به مسافران از طریق تهیه و توزیع بروشور با مضامینی همچون  قبول نکردن امانات از دیگران مسافران اعلام کرد.  
سردار مهری در بخش دیگری از سخنان خود به حضور نمایندگان پلیس ایتالیا و افغانستان در فرودگاه حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: از دیگر برنامه های آموزشی پلیس فرودگاه ارائه آموزش های لازم در خصوص پیشگیری از خروج هر گونه قاچاق بوده که در این راستا تبادل اطلاعات و تجربیات موثری صورت گرفت.  
وی خاطرنشان کرد: هم زمان با حضور نمایندگان کشورهای ایتالیا و افغانستان ، مقدار 500 گرم شیشه با تلاش ماموران پلیس فرودگاه حضرت امام (ره) کشف شد که از نحوه کشف و جاسازی آن به نمایندگان پلیس کشورهای ایتالیا و افغانستان آموزش های لازم ارائه شد.  
سردار مهری گفت: ماموران ما در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر از مرز هوایی، هنگام چک و کنترل مسافران خروجی به مقصد دبی - انگلیس به فردی در رابطه با حمل مواد مخدر مظنون شدند.  
وی افزود: پس از بازرسی دقیق بار همراه متهم، مقدار 3 کیلو و910 گرم تریاک که در داخل بسته خرما و نان برنجی به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف شد.  
فرمانده پلیس فرودگاه های کشور گفت : ‌ارائه آموزش های مستمر و انگیزه بخشی به کارکنان، پلیس فرودگاه را به سدی در برابر خروج مواد مخدر از مرز های هوایی کشور مبدل کرده است.
نظرات بینندگان