arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل: یکی از تهدیدهای احتمالی دشمن در آینده تهدید مردم محور است

‌معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: صنعت برق از بهترین نوع پدافند غیرعامل در کشور برخوردار است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ‌معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: صنعت برق از بهترین نوع پدافند غیرعامل در کشور برخوردار است.

به گزارش انتخاب، سردار محمدعلی مطیعی در افتتاحیه نخستین کارگاه منطقه‌ای تسهیل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در بخش توزیع برق که به میزبانی شرکت توزیع برق استان مرکزی در ساوه برگزار می‌شود، افزود: تامین بسیاری از زیر ساخت‌ها و خدمات، متاثر از صنعت برق است از این رو عملکرد مثبت صنعت برق بیانگر برخورداری این مجموعه از بهترین پدافند غیرعامل در کشور است.

وی با اشاره به حساسیت پدافند غیرعامل در حوزه صنعت برق، بیان کرد: اهمیت نقش برق در زندگی روزمره مردم بر کسی پوشیده نیست از این رو در سایه تلاش مدیران و کارکنان صنعت برق کشور روز به روز بر توفیقات این مجموعه افزوده می‌شود.

وی از پدافند غیرعامل به عنوان اقدامی غیر مسلحانه در برابر اقدامات دشمن یاد کرد و افزود: در این میان شناخت دقیق دشمن از اهمیت خاصی برخوردار است.

سردار مطیعی کار اصلی پدافند غیرعامل را رصد دقیق فعالیت‌های دشمن و اقدامات تهدیدگونه آن دانست و تصریح کرد: در پدافند غیرعامل تهدیدی به عنوان تهدید طبیعی معنا ندارد و آنچه برای ما مهم است تهدیدات دشمن است که ممکن است متاثر از تهدید طبیعی باشد.

وی شناسایی دشمن در حوزه توزیع برق را انتظار پدافند غیرعامل در صنعت برق بیان کرد و افزود: خصوصیت توزیع برق رویارویی مستقیم وزارت نیرو با مردم است و علیرغم هر حاشیه مالی یا غیرمالی که در این مجموعه بوجود آید، انتظار مردم این است که باید توزیع برق جوابگو باشد. از این رو شرکت توزیع برق به مراتب در حوزه پدافند غیرعامل از حوزه‌های تامین آن با اهمیت تر است.

به گفته وی گستردگی تجهیزات و ارائه خدمات دو ویژگی مهم شرکت توزیع برق است و این شرکت با فضای سایبر ارتباط تنگاتنگ دارد.

وی از فعالیت شرکت‌هایی نظیر شرکت توزیع برق به عنوان مجموعه‌های مردم محور یاد کرد و افزود: یکی از تهدیدهای احتمالی دشمن در آینده تهدید مردم محور است که شبکه‌هایی نظیر توزیع آب و برق متاثر از آن است چرا که این شبکه‌ها با آستانه تحمل مردم ارتباط دارد.

سردار مطیعی با تاکید بر اینکه خروجی این کارگاه باید اتخاذ راهکارهایی قاطع و عملی برای مقابله با تهدیدات صنعت برق باشد، افزود: شناسایی وضع موجود و رصد اسناد مربوط به آن از یک سو و اتخاذ راهکارهای مقابله از سوی دیگر از موضوعاتی است که باید در این کارگاه بدان پرداخته شود.

به گفته وی تهدیدات سایبری مساله اول کشور است و این موضوع مهمی است که مورد تاکید رهبری معظم انقلاب قرار گرفته است و از اهمیت خاصی برخوردار است.

اولین کارگاه آموزشی تسهیل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بخش توزیع برق پنج استان کشور در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه 25تا 27 اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در شهرستان ساوه برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان