arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

جلالی: انتخابات هیات رئیسه مجلس، بحث فرعی است/انتظار حل مشکلات 37 ساله از دولت، غلط است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: این روزها یک بحث کاملا فرعی به عنوان انتخابات رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه به عنوان موضوع اصلی کشور، مطرح شده است.

کاظم جلالي در نطق امروز خود، ادامه داد: افرادي در رسانه ها با هم نزاع مي کنند، حال آنکه انتخاب رئيس مجلس، معطوف به اراده منتخبان مردم است.

وي با اشاره به فهرست بلند بالايي از مشکلات اقتصادي و اجتماعي کشور مانند بيکاري، رشد پايين اقتصادي، فاصله طبقاتي، مشکلات بازنشستگان، گسترش اعتياد و ابتلا به ايدز و رونق طلاق و ....، گفت: غرضم از بيان اينها سياه نمايي نيست بلکه به آينده اميدوارم و مي‌خواهم هشدار دهم که اگر همه ما اختلافات را کنار بگذاريم، تنها مي‌توانيم چند درصد از اين مشکلات را کم کنيم و نه اينکه رفع کنيم.

به گفته وي اگر مشکلات کشور حل نشود، در انتخابت هيات رئيسه مجلس، پيروزي وجود نخواهد داشت.

جلالي با بيان اينکه دولت يازدهم ميراث دار مشکلات دوره‌هاي پيشين است، ادامه داد: نبايد از اين دولت انتظار داشته باشيم که همه مشکلات 37 سال گذشته را رفع کند.

وي با اشاره به تصويب برجام، آن را يک اتفاق تاريخي دانست ک دو دسته به آن ضربه مي‌زنند. دسته اول انتظارات مردم از برجام را بالا مي برند تا دايره قدرت خود را افزايش دهند و دسته دوم کساني است که مي دانند برجام فقط چهارماهه است، اما مدام به آن انتقاد مي کنند.

وي در بخش  ديگري از سخنانش با اشاره به ظرفيت نمايندگان ادوار مجلس گفت: متاسفانه در کشور هيچ محفلي براي استفاده نظام‌مند از نمايندگان ادوار مجلس نداريم. از رئيس محترم دولت که خودش پنج دوره نماينده مجلس بوده مي‌خواهم که بستري براي اين امر فراهم کند.

نظرات بینندگان