arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

تخت روانچی: آمریکا آنطور که باید به وظایف خود در برجام عمل نکرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه گفت: دولت آمریکا آنطور که باید و شاید به وظایف خود در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) عمل نکرده است و آنطور که لازم بوده بگوییم برجام به صورت موفقیت آمیز اجرا شده است، هنوز مشاهده نکرده ایم.
 
به گزارش انتخاب، مجید تخت روانچی عصر امروز( دوشنبه) در حاشیه نشست اقتصادی ایران و ایتالیا در محل هتل اسپیناس تهران در پاسخ به یکی از فعالان اقتصادی در خصوص اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) افزود: بر اساس برجام هر دو طرفی تعهداتی داشتند؛ طرف ایرانی به تعهدات خود به طور کامل پایبند بوده که گزارش های سازمان انرژی اتمی آن را تایید می کند.
 
عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با گروه 1+5 تاکید کرد: انتظار ما این است که طرف مقابل هم بطور کامل به تعهدات خود عمل کند.

تخت روانچی افزود: تحریم ها بر روی کاغذ برداشته شده اما در عمل هنوز آنطور که باید و شاید و آنطور که انتظار می رفت پیش نرفته است؛ هنوز آنچه که در خود برجام به عنوان اجرای موفقیت آمیز برجام از آن یاد شده است به طور کامل ندیده ایم.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه گفت: یک مقدار محافظه کاری بانک های بزرگ اروپایی هم مطرح است.
وی ادامه داد: همه اینها دست به دست هم داده است تا آنگونه که باید در زمینه همکاری های بانکی مشاهده شود، میسر نشود؛ اگرچه در طول چند هفته اخیر تحولات خوبی در این زمینه صورت گرفته است و امیدواریم این موضوع حل و به طور دقیق توافق برجام اجرایی شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان