arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

دیده بان حقوق بشر خواستار رفع محدودیت ها علیه فلسطینی ها شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان دیده بان حقوق بشر با انتشار بیانیه ای خواستار رفع محدودیت هایی که علیه فلسطینی ها وجود دارد، شد.

به گزارش انتخاب به نقل از فلسطین الیوم، سازمان دیده بان حقوق بشر تسهیل عبور و مرور فلسطینی ها از نوار غزه به کشورهای دیگر و عدم ظلم به آنها برای اجازه ترانزیت از سوی دولت اردن را خواستار شد.

بر اساس این گزارش ساره لیا ویتسن مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقای این سازمان در این رابطه اظهار داشت: اردن تلاش های گسترده ای در خصوص پذیرش پناهندگان از مناطق مختلف و رفع نیاز آنها مبذول داشته است اما از آگوست گذشته فلسطینی ها برای عبور از اردن به کشورهای دیگر بدون ارائه هیچ گونه توضیحی در این خصوص با موانع بسیاری مواجه می شوند.

در ادامه این سازمان با صدور بیانیه ای خطاب به عبدالله النسور نخست وزیر اردن در همین راستا تصریح کرده است: (رژیم)اسرائیل سالهاست که غزه را محاصره کرده است و به مقامات غزه برای بازگشایی فرودگاه یا بنادر اجازه نمی دهند.

در ادامه عنوان شده است: مصر که دیگر مرزهای زمینی با نوار غزه را کنترل می کند، گذرگاه رفح را در موارد معدودی در هر سال به روی فلسطینی ها بازگشایی می کند و طبق آمارهای نیمه اول سال ۲۰۱۳ فقط به نزدیک ۹ درصد از علاقه مندان به سفر اجازه خروج می دهد. بنابراین فلسطینی های ساکن غزه در حال حاضر از سفر به خارج از این باریکه محروم هستند.

در پایان بیانیه سازمان دیده بان حقوق بشر همچنین به حق فلسطینی ها در رفت و آمد آزادانه تاکید شده است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان