arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۸ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
تقوی نژاد به انتخاب اعلام کرد:

درآمد 630 ميليارد توماني از محل شناسايي فرار مالياتي

رئيس سازمان امور مالياتي از درآمد 630 ميليارد توماني این سازمان از محل كشف افرادي كه گردش مالي بالا داشتند، خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئيس سازمان امور مالياتي از درآمد 630 ميليارد توماني این سازمان از محل كشف افرادي كه گردش مالي بالا داشتند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتخاب اقتصادی، سازمان امور مالياتي عزم جود را جزم كرده براي شناسايي فرار كنندگان مالياتي. به جز تدابيري كه در طرح جامع مالياتي و شفاف‌سازي نظام پرداخت در نظر گرفته اما روش‌هاي ديگري را نيز براي كشف فعالان اقتصادي كه از زير بار پرداخت ماليات شانه خالي مي‌كنند، در دستور كار دارد.

بررسي حساب‌هاي بانكي افراد با گردش مالي بالا و مشکوک يكي از راه‌هايي است كه مدتي هست در دستور كار سازمان مالياتي قرار گرفته است. از اين محل هم اين سازمان سال گذشته توانسته 630 ميليارد تومان درآمد به دست آورد.

كامل تقوي‌نژاد رئيس سازمان امور مالياتي در گفتگو با انتخاب اقتصادی به درآمد 630 ميليارد توماني سازمان از محل كشف افرادي كه گردش مالي بالا داشتند، اشاره كرد و گفت: بررسي حساب‌هاي بانكي با گردش بالا و مشکوک جزو موضوعاتي است كه اين سازمان دنبال مي كند.

او توضيح داد: حساب‌هاي مشكوكي وجود دارد كه با وجود گردش مالي بالا اما صاحبان آن جزو موديان مالياتي محسوب نمي‌شدند. با بررسي اين حساب‌ها و پيگيري فعاليت صاحبان آن حساب مبالغي ماليات براي آنها در نظر گرفته شد كه به مجموع درآمدهاي مالياتي كشور اضافه شده است.

نظرات بینندگان