arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

آمریکا خشونت نیروهای امنیتی کنیا علیه مخالفان را محکوم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 آمریکا روز سه شنبه استفاده افراطی نیروهای امنیتی کنیا از قوه قهریه برای سرکوبی تظاهرات مخالفان کمیسیون مستقل انتخابات این کشور را محکوم کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس کنیا روز دوشنبه پس از شلیک گاز اشک آور و استفاده از ماشین های آب پاش برای متفرق کردن مردمی که در بیرون کمیسیون مستقل انتخابات و حدود تجمع کرده بودند، برخی از تظاهرکنندگان را با باتوم هدف قرار داد.

'رابرت گودز' سفیر آمریکا در کنیا گفت، آمریکا استفاده افراطی نیروهای امنیتی کنیا از قوه قهریه و اعمال خشونت علیه تظاهرات کنندگان را محکوم می کند. 

وی افزود: ما از خبرهای اعلام شده از سوی مقامات کنیا درباره تحقیق در زمینه گزارش های مربوط به استفاده افراطی از قوه قهریه استقبال می کنیم.

بر اساس این گزارش، با وجود آنکه انتخابات بعدی ریاست جمهوری و پارلمانی کنیا در اوت 2017 برگزار می شود اما، سیاستمداران از هم اکنون در تلاشند تا هواداران خود را تحریک کنند و به میدان آورند.

پس از انتخابات 2007 کنیا بیش از یکهزار و 200 نفر جان خود را از دست دادند. انتخابات 2013 آرام برگزار شد اما، با این حال، مخالفان نتیجه آن را زیر سوال بردند و گفتند، کمیسیون مستقل انتخابات و حدود در آرا دستکاری کرد. 

انتظار می رود 'رایلا اودینگا' رهبر مخالفان که نتیجه انتخابات 2013 را به چالش کشید و در تظاهرات روز دوشنبه حضور داشت، در انتخابات 2017 بار دیگر در برابر رئیس جمهوری این کشور که قصد دارد در دور بعدی انتخابات شرکت کند و برای بار دوم رئیس جمهوری شود، قد علم کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان