arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

دونالد ترامپ برای آموختن سیاست خارجی دست به دامان کیسنجر می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
-ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ اعلام کرد که نامزد جنجالی جمهوریخواهان که تاکنون بخاطر بی اطلاعی ازسیاست خارجی مورد حملات شدیدی قرار گرفته است، فردا چهارشنبه با هنری کیسینجر مشاور امنیت ملی و وزیرخارجه اسبق آمریکا دیدار وگفتگو خواهدکرد.

به دنبال اظهارات جنجال برانگیز ترامپ در زمینه سیاست خارجی که به بی اعتباری او در محافل حزبی و سیاسی این کشور منجر شد نامزد جنجالی حزب جمهوریخواه آمریکا درهفته های اخیر اعتراف کرده است که از سیاست خارجی اطلاع چندانی ندارد و به همین دلیل تصمیم دارد در صورت پیروزی دراین انتخابات از شخصیت های سیاسی با تجربه وکار آزموده در دولت خود کمک بگیرد.

به گفته یکی از مشاوران ترامپ وی درهمین راستا تا کنون با هنری کسینجر مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه ریچارد نیکسون و جرالد فورد روسای جمهوری سابق آمریکا گفتگوهای تلفنی متعددی داشته است.

کیسینجر که یکی از پرآوازه ترین سیاستمداران آمریکایی محسوب می شود درسال 1973 در شرایط جنجال بر انگیزی همراه با 'له داکتو' ژنرال و دیپلمات انقلابی ویتنام به دریافت جایزه صلح نوبل نائل شد.

اعطای این جایزه به کیسینجر سبب استعفای دو نفر از اعضای کمیته جایزه نوبل شد ودیپلمات ویتنامی نیز به دلیل آن که او را همسنگ این سیاستمدار رسوای آمریکایی شناخته اند از قبول این جایزه خودداری کرد.

این سیاستمدار آمریکایی بر اساس اسناد و مدارک فاش شده در سال1973 در سرنگونی وقتل سالوادور آلنده رییس جمهور منتخب شیلی و کودتایی که به روی کار آمدن ژنرال پینوشه در این کشور منجر شد نقش مستقیم داشته و سیاست های مغرضانه او به جنگ های خونینی در کامبوج، بنگلادش و تیمور شرقی منجر شد.

برخی محافل حقوقی و گروه های طرفدار حقوق بشر او را جنایتکار جنگی شناخته و تا کنون بارها خواستار محاکمه او در دادگاه های بین المللی شده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان