arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

نیکلاس مادورو آمریکا را به تلاش برای مداخله در ونزوئلا متهم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری ونزوئلا روز سه شنبه، ورود هفته پیش هواپیمای جاسوسی نظامی آمریکا را به حریم هوایی کشورش، غیرقانونی خواند و آمریکا را به تلاش برای مداخله در ونزوئلا متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، 'نیکلاس مادورو' گفت، نیروی هوایی ونزوئلا در تاریخ 11 و 13 مه متوجه تجاوز یک فروند هواپیمای 'یو اس ایی-3 سنتری' به حریم هوایی کشور شد. 
مادورو افزود، دولتش، اعتراضی رسمی علیه آمریکا مطرح می کند. 

ونزوئلا در نوامبر گذشته نیز اعلام کرده بود، یک هواپیمای متعلق به گارد ساحلی آمریکا با وجود نداشتن مجوز ورود به حریم هوایی ونزوئلا به مدت 48 ساعت در آسمان این کشور پرواز ‌کرد.

مقامات دولت ونزوئلا معتقدند که رفتار آمریکا و این اتفاقات بسیار شبیه به حوادثی است که در زمان کودتای سال 2002 که راستگرایان ونزوئلا با همدستی آمریکا قصد سرنگونی دولت 'هوگو چاوز' رئیس جمهوری فقید ونزوئلا را داشتند، اتفاق افتاد. 

روابط بین آمریکا و ونزوئلا پس از آن که 'باراک اوباما' رئیس جمهوری آمریکا طی یک حکم اجرایی دولت ونزوئلا را تهدیدی غیرعادی و فوق العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی کشور خود خطاب و 7 مقام دولتی ونزوئلا را نیز تحریم کرد، متشنج شد. این اقدام آمریکا انتقادات مقامات بلندپایه ونزوئلا و رهبران بیش از 40 کشور جهان را به دنبال داشت. 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان