arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

ارائه پرونده ثبت جهانی ماسوله به یونسکو

پرونده ثبت جهانی ماسوله در دست پیگیری بوده و به‌زودی به یونسکو ارائه می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: پرونده ثبت جهانی ماسوله در دست پیگیری بوده و به‌زودی به یونسکو ارائه می‌شود.

به گزارش انتخاب، رضا علیزاده با اشاره به وجود آثار تاریخی در گیلان اظهار کرد: در گیلان 1140 اثر تاریخی وجود دارد.

ارائه پرونده ثبت جهانی ماسوله به یونسکو

وی با بیان اینکه اکنون پرونده‌های دیگری برای ثبت در فهرست آثار ملی وجود دارد، افزود: این پرونده‌ها مربوط به بناهای تاریخی، میراث طبیعی و معنوی گیلان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان بر ثبت آثار باقی‌مانده از این استان تأکید کرد و گفت: ثبت آثار تاریخی و طبیعی گیلان به ما در زمینه صیانت، حفاظت و مدیریت صحیح ابنیه و میراث ملموس و ناملموس کمک می‌کند و امیدواریم هر چه سریع‌تر پرونده‌های جدید مذکور ثبت ملی شوند.

وی با اشاره به وضعیت پرونده ثبت جهانی شهرک تاریخی ماسوله در فهرست آثار یونسکو، خاطرنشان کرد: پرونده ثبت جهانی ماسوله در دست پیگیری بوده و به‌زودی به یونسکو ارائه می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه کشورهای زیادی برای ثبت جهانی آثار خود در نوبت هستند، تصریح کرد: در سال‌های گذشته بارها ثبت ماسوله در فهرست جهانی یونسکو مطرح شد و اکنون ایرادهایی را که به این شهرک تاریخی برای ثبت جهانی وارد کرده بودند در حال برطرف شدن است.

وی با تأکید بر ضرورت برداشته شدن ساخت‌وسازها در منظر دید ماسوله، یادآور شد: برای ثبت جهانی ماسوله، ساخت‌وسازهایی که در نوار سبز ماسوله و در منظر دید عموم قرار دارد باید برداشته شود.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، از سال 92 تاکنون یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان برای خانه‌های مشارکتی در ماسوله هزینه شده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان