arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

ملکه انگلیس شایعه حمایتش را از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تکذیب کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ملکه الیزابت در سخنرانی سالانه خود در مجلس اعیان انگلیس شایعه حمایتش را از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تکذیب کرد.
به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز،در این مراسم ملکه الیزابت دستور کار دولت دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور را  تایید  کرد و افزود:« دولت مورد تایید من همه پرسی در خصوص باقی ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا را برگزار خواهد کرد و نظرها و پیشنهادهای جدید درباره تدوین لایحه حقوق جدید انگلیس مد نظر قرار خواهد گرفت. قطعا هیات دولت، به استقلال و اولویت پارلمان و مجلس عوام احترام خواهد گذاشت.»
همزمان با اوج گرفتن جنجال ها بر سر همه پرسی ماه آینده برای باقی ماندن یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، دفتر ملکه الیزابت از نشریه پر شمارگان «سان» به سب نشر اکاذیب شکایت کرده است. این روزنامه در گزارشی که در ماه مارس منتشر کرد بر حمایت ملکه الیزابت از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تاکید کرده بود. این در حالی است که مقامات کاخ باکینگهام گزارش این روزنامه را گمراه کننده توصیف کردند و آن را مستند نمی دانند.
پنج هفته مانده به برگزاری همه پرسی، به سبب وجود دودستگی در افکار عمومی مردم انگلیس در مورد باقی ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا، هنوز نتیجه همه پرسی ماه آینده قابل پیش بینی نیست.
بنا بر تازه ترین نظرسنجی ها، حدود چهل درصد از مردم انگلیس مخالف باقی ماندن کشورشان در اتحادیه اروپا هستند، در حالی که چهل و چهار درصد  شهروندان با باقی ماندن در این اتحادیه موافقند. هفته گذشته بوریس جانسون شهردار سابق لندن و رهبر موافقان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، رفتار این اتحادیه را به رفتار ادولف هیلتر تشبیه کرده بود. در مقابل این اظهارات، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، خروج این کشور از اتحادیه اروپا را هم سو با خواسته های افراط گرایان داعش توصیف کرده بود.
نظرات بینندگان