arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۷۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
گفتگوی سرکیس النعوم با یک مقام سابق آمریکایی:

از بین رفتن شک و تردید ایرانی ها در مورد امریکا سال ها طول می کشد / اوباما به ایرانی ها پیام داد که اجازه شکست اعراب منطقه را نمی دهد، با این حال کاری نکرد

سركيس النعوم ستون نویس روزنامه النهار نوشت: یک مقام ارشد سابق دولت آمريكا مي گويد: پوتین در سوريه موفق بود، به دلیل اینکه برنامه ریزی کرد و در تحقق اهدافش ناکام نماند. اوباما نقشه و طرحي نداشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
از بین رفتن شک و تردید ایرانی ها در مورد امریکا سال ها طول می کشد / اوباما به ایرانی ها پیام داد که اجازه شکست اعراب منطقه را نمی دهد، با این حال کاری نکرد

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ سركيس النعوم ستون نویس روزنامه النهار نوشت: یک مقام ارشد سابق دولت آمريكا مي گويد: پوتین در سوريه موفق بود، به دلیل اینکه برنامه ریزی کرد و در تحقق اهدافش ناکام نماند. اوباما نقشه و طرحي نداشت.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ این مقام آمریکایی افزود:  تهدید اوباما در سال 2013 برای حمله نظامی به بشار اسد واقعیت داشت. البته حمله به اسد لازم تلقی نمی شد، اما آنچه ضروری بود، ارسال سیگنالی به اعراب متحد امریکا بود. می خواستیم به آن ها بگوییم تنهایتان نمی گذاریم.

وی اضافه کرد: آن سخنان همچنین پیامی به ایران بود که باوجود برگزاری مذاکره محرمانه میان دو کشور، به آن ها اجازه شکست متحدان آمریکا را نخواهد داد. با این حال، اوباما کاری نکرد.

مقام آمريكايي از النعوم مي پرسد به نظر شما چه چيزي در سوريه اتفاق خواهد افتاد؟ النعوم در پاسخ مي گويد: به نظر من سوريه در حال حركت در راستای تقسيم است. اگر آمريكا، ايران و عربستان سعودي توافق کنند، ممكن است حکومت فدرالی شکننده ای بوجود آيد.

مقام آمریکایی سپس بحث را به موضوع ايران می کشاند. این مقام سابق آمريكايي مي گويد: "ایران نسبت به آمريكا شك و ترديد در دل دارد و هنوز هم نگران است که موضع واقعي آمريكا، تغيير حکومت باشد.

وی افزود: اين تردید سال ها طول خواهد كشيد تا رفع شود.

النعوم می گوید: ايراني ها به صبور بودن معروف هستند. قاليبافي ایرانی نمونه ی آن است. امروز من به يكي از دوستان شما(مقام آمريكايي) كه در دولت آمريكا صاحب موسسه مهمی است، گفتم: بايد قاليبافي را بياموزيد تا صبور بودن را ياد بگيريد.  


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
3
2
مردم با هیچ کشوری مشکلی ندارند
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
0
3
فکر میکنید اعراب و آمریکا ، غرب و روسیه برای چه پشت سر صدام ایستاده بودند!
نظرات بینندگان