arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۳ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

عاملین کشتار یک کفتار در نهاوند به تحمل یک سال حبس محکوم شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرد جوان که پس از کشتن یک کفتار جسد او را به دو نیم تقسیم کرده بودند،به یک سال حبس محکوم شدند.

به گزارش انتخاب،به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر کشتار یک کفتار در مناطق آزاد مشرف به روستای برجک نهاوند، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان به تحقیق در این رابطه مشغول شدند. 
 
محمد کرمعلی گیلانه رییس اداره محیط زیست شهرستان نهاوند در این باره گفت: محیط بانان در ابتدا عازم ارتفاعات مشرف به روستا شده و ساعت ها به جست و جوی سنگ به سنگ پرداخته و در نهایت لاشه یک کفتار راه راه را مشاهده نمودند. 
 
گیلانه اظهار داشت: بررسی ها نشان می داد این کفتار ماده بوده و نیمه پایینی بدن جانور بوسیله قطع و جدا شده است. لاشه کشف شده متعلق به کفتار ماده که در ارتفاعات شهرستان نهاوند کشته شده است. 
 
این در حالی است که هیچ گزارشی از اهالی روستاهای منطقه مبنی بر خسارات به دام های اهلی توسط کفتار گزارش نشده بود و اصولا کفتار جانوری شکارچی نبوده و صرفا به لاشه خواری می پردازد. 
 
پس از کشف لاشه و اطمینان از صحت گزارش، ماموران به بررسی های خود ادامه داده و در جریان تحقیقات خود دو متهم را در این رابطه شناسایی کردند.
 
با شکایت اداره محیط زیست شهرستان نهاوند پرونده ای در این رابطه در مراجع قضایی تشکیل شده و متهمان به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شدند. 
 
در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری (جزایی) شهرستان نهاوند، دادگاه با توجه به صورتجلسه نیروهای یگان محیط زیست، عدم حضور و دفاع قابل توجیه از سوی متخلفین و سایر محتویات پرونده، بزهکاری متهمان را محرز و مسلم دانست. 
 
بنابراین دادگاه با استناد به ماده ۱۰ قانون شکار و صید هر یک از متهمان را به تحمل شش ماه حبس تعزیری (زندان غیر قابل خرید) محکوم کرد. 

همچنین متهمان می بایست مبلغ چهل میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک کفتار راه راه را به حساب دولت واریز کنند. 
 
به گزارش دیده بان محیط زیست ایران،متاسفانه برخی از افراد بر اساس یک باور خرافی تصور می کنند که اندام تناسلی کفتار ماده موجب خوش شانسی می شود، به همین دلیل کفتارها را ازبین برده و اندام تناسلی آنها را جدا کرده و نزد خود نگه می دارند.

منبع: میزان
نظرات بینندگان