arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۷ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵

فیلم: سخنان روحانی پس از شکست قالیباف در مناظره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از آنکه محمدباقر قالیباف در مناظره مشهور انتخاباتی سال 92، یکباره حمله ای سنگین نثار روحانی کرد، هیچ کس تصور نمی کرد، هجوم سراسیمه ی شهردار وقت تهران، یکی از علل اصلی موفقیت روحانی و رسیدن به کرسی ریاست جمهوری شود.

فیلم: سخنان روحانی پس از شکست قالیباف در مناظره

قالیباف وقتی که در مناظرات مشهور انتخاباتی، حمله لفظی شدیداللحنی از جنس «بگم بگم» های مشهور نثار روحانی کرد، نمی دانست رئیس جمهور فعلی ایران خود ید طولایی در تکه پرانی و پاسخ دادن سر بزنگاه دارد. وقنی که قالیباف (که تا چند روز قبل از مناظره مشهور، خود را نفر اول ریاست جمهوری می دانست ، اما یکباره ورق برگشته بود و روحانی حائثر اکثریت آرائ در نظرسنجی ها بود، بنابراین نیاز داشت به او حمله کند تا رای او ریزش کند) به روحانی گفت:

در سال 82 که فرمانده نیروی انتظامی بودم و شما دبیر شورای عالی امنیت ملی بودم، در سالگرد حمله به کوی دانشگاه، هر سال برنامه میگرفتند یک جلسه من گفتم اجازه بدهید دفتر تحکیم وحدت مراسم را بگیرد. شما اشاره به این میکردید که بابا دنبال دردسر هستی ول کن چه مجوزی. این اصرار من بود که اجازه بدهیم دانشجو حرفش را بدهد ولی در چارچوب قانون.

روحانی اما پاسخ داد:

از آقای قالیباف خیلی تعجب میکنم. درست است باید رقابت کنیم ولی نه اینجوری. آقای قالیباف دلم نمیخواست بگم. آنجا بحث این بود شما میگفتید دانشجویان بیایند ما برنامه گازانبری داریم. ما میگفتیم راه این است که مجوز بدهیم و دستگیر کنیم. من راجع چند کلانتری به شما گزارش دادم. شما چی گفتید؟ نمیخواهم بازگوکنم. گفتید کل آدمهای سالم من این تعداد است. برنگردید به بحث های آن زمان، این سینه من پر است از مسائل فراوان. حرف برای گفتن زیاد داریم. بگذارید رقابتمان سالم و درست باشد. شورای عالی امنیت ملی هم مدافع اقوام بوده به این شورا اتهام نزنید. از ابتدای زندگی سیاسی مسیرم روشن است هیچوقت پادگانی فکر و عمل نکردم.جزو افرادی هستم که حقوق  خواندم، من سرهنگ نیستم. حقوقدان هستم. حواسمان باشد چگونه  حرف میزنیم. هرچه اطلاعات لازم باشد در ذهنم دارم که بگویم. همیشه روبروی افراطیون ایستادم و طرفدار آزادی بیان و مخالف افراط و تفریط بوده‌ام.چرا اینطوری بحث میکنید؟ اگر بنا به این باشد که حرف زیاد داریم برای گفتن.

روحانی پس از این سخنان کوبنده، در فیلمی که همان ایام توسط ستاد انتخاباتی اش منتشر شد، صحبت های جالبی می کند که می توانید آن را اینجا ببینید

نظرات بینندگان