arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۰

الف: حمایت مشایی از قاچاقچی سیگار + سند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
الف نوشت:

  محمد سعید العقیلی كه افتخار خود را نداشتن شناسنامه ایرانی می داند و در كشور امارات زندگی می كند در سالهای دوره اصلاحات به عنوان بزرگترین وارد كننده سیگار به ایران درآمده و صاحب ثروتی افسانه ای گردید.

پس از ریاست جمهوری احمدی نژاد و با پیگیری های وزارت اطلاعات، شبكه قاچاق وی كشف و تنها در یك مورد شركت پخش عظیم به عنوان یكی از دهها شركت وابسته به العقیلی،‌ به دلیل عرضه خارج از شبكه ۶۳۰۵ كارتن سیگار به پرداخت ۹۳۵۷۸۴۴۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی محكوم شد.

پس از افشاگری احمدی نژاد در زمینه مفاسد مالی العقیلی و جلوگیری دفتر وی برای نهایی شدن معامله خرید بانك پارسیان توسط العقیلی، وی ناچار به فرار از كشور شد هر چند مجموعه شركتهای وی به قعالیتهای مالی خود در ایران ادامه دادند و حتی شركت دخانیات قشم متعلق به مافیای العقیلی بدون پرداخت كامل جریمه به فعالیت خود ادامه می دهد.

اسناد منتشر شده روزهای اخیر نشان دهنده تلاش جریان انحرافی دولت برای تطهیر العقیلی و حل مشكلات وی در كشور داشت اما اسناد جدید نشان دهنده نقش كلیدی محمد شریف ملك زاده در این ماجرا است.

ملك زاده كه با تغییر موضع تاكتیكی در سالهای اخیر از حمایت افراطی جاسبی و هاشمی به یكی از پست های كلیدی دولت احمدی نژاد دست پیدا كرده است در این جریان به عنوان رابط العقیلی اقدام و به پیگیری نامه های وی برای حل مشكلات این قاچاقچی سیگار دست زده است.

از جمله نكات جالی توجه این نامه ها دستور مشایی به محرابیان وزیر وقت صنایع برای برگرداندن نمایندگی سیگار به العقیلی است كه با دستور صریح احمدی نژاد در سال 85 لغو شده بود.

شركت دخانیات ایران از زیرمجموعه های وزارت صنایع و معادن محسوب می گردد.



این نامه در حالی كه اصولاً از لحاظ اداری فاقد هیچگونه ارتباط با حوزه كاری ملك زاده بوده برای "پیگیری" و "گزارش اقدامات انجام شده" برای نامبرده ارسال شده است.

اسناد جدید از پیگیری های دیگر این شبكه انحرافی برای دیگر مفسدان اقتصادی در روزهای آینده منتشر خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
AUSTRIA
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
2
2
امضاش هم موزماره. خدائیش نگاه کنید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
1
0
اين نامههابيشتر رئيس جمهور را زير سوال ميبره
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
1
0
با نگاه کردن به امضاش اصلا آدم طلسم میشه!!!!
نظرات بینندگان