arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۵

واکنش لاوروف به‌درخواست آمریکا ازروسیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واشنگتن از مسکو خواست که از حملات هوایی علیه یکی از شاخه های القاعده در سوریه موسوم به «جبهه النصره» خودداری کند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری راشا تودی،‌ «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که مقامات آمریکایی از روسیه خواسته اند که از حملات هوایی علیه یکی از شاخه های القاعده در سوریه موسوم به «جبهه النصره» اجتناب کند؛ زیرا بیم آن دارند که اعضای «مخالف میانه رو؟» دولت بشار اسد در این حملات هوایی هدف قرار بگیرند.
 
وزیر خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد که «این گروههای مخالف بایستی از محلهای استقرار تروریستها خارج شوند». شایان ذکر است که روسیه ابتدا ضرب الاجلی را برای خروج گروههای مخالف «میانه رو» از مناطق تحت اشغال افراط گرایان «جبهه النصره» تعیین نمود؛ اما پس از آن، با اعطای زمانی بیشتر برای عقب نشینی این گروهها موافقت کرد.
 
لاوروف در گفتگو با یک رسانه محلی روسی گفت که مقامات روسیه باور دارند برای حل بحران سوریه، اتخاذ تدابیر ویژه و مؤثرتر در مبارزه با گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره بایستی اولویت اول روسیه و آمریکا باشد.
 
وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که فرآیند سیاسی در سوریه از سوی گروههای مخالف افراطی با مانع روبرو شده است زیرا این گروهها از آمدن به پای میز مذاکره امتناع می کنند و پیش شرطهایی را برای مذاکرات صلح تعیین می نمایند. وی در ادامه تأکید کرد که روسیه و آمریکا در حال انجام گفتگوهای نزدیک و فشرده پیرامون بحران سوریه هستند.
 
همزمان وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از مسکو خواسته است در هدف گیری حملات هوایی خود علیه جبهه النصره «با دقت و احتیاط بیشتر عمل نماید»؛‌ زیرا هدف قرارگرفتن غیر نظامیان و مخالفان در جریان حمله به گروههای تروریستی، می تواند حمایت از این گروهها را افزایش دهد.
 

منبع: مهر
نظرات بینندگان