arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
دکتر سبحانی در کمیته مدیریت :

توسعه بدون سرمایه گذاری امکان پذیرنیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
توسعه بدون سرمایه گذاری امکان پذیرنیست

تأمين مواد اوليه مورد نياز صنايع پايين دستي، پيشرفت در توليد محصولات با ارزش افزوده و کسب سود بيشتر براي سهامداران فولادمبارکه به صورت مستقيم با سرمايه گذاري و توسعه در فعاليتهاي فولادمبارکه رقم ميخورد.
به گزارش خبرنگار فولاد، دکتر بهرام سبحاني مديرعامل شرکت فولادمبارکه در جمع اعضاي کميته مديريت شرکت ، توجه به بومي سازي در بخشهاي مختلف فولادمبارکه را ضروري خواند و گفت: دربومي سازي به کيفيت قطعات و تجهيزات ساخت داخل توجه کافي شودتا عمر آنها در مقايسه با نمونه هاي خارجي وضعيت مطلوبي پيدا کند و خسارتي متوجه توليد در شرکت نشود.
سبحاني، سرمايه گذاري در توليد محصولات جديد و بهره برداري از طرح هاي زيرسقف را لازم دانست و افزود: در راستاي توسعه و رسيدن به حداکثر کارايي، سرمايه گذاري در توليد محصولات جديد و بهره برداري از طرح هاي در دست اجرا در زيرسقف ضروري است، براي مثال، با راه اندازي خط توليد ريل در ذوب آهن، نياز به مواد اوليه از اولويتهاي ذوب آهن مي باشد، بنابر اين در اين راستا فولادمبارکه مي تواند با سرمايه گذاري در ايجاد واحدهاي جديد، اين نياز را برطرف نمايد.
مديرعامل فولادمبارکه افزود: بايد با ارائه راه کارهاي کوتاه و بلندمدت، مشکلات بخشهاي مختلف را حل نمود. استفاده از ظرفيت هاي جديد توليد در نواحي مختلف و ضرورت توسعه زيرساخت هاي لازم از جمله حمل و نقل از موضوعاتي بودکه مورد اشاره مديرعامل شرکت قرار گرفته و دستوراتي در اين زمينه به مديران مربوطه اعلام گرديد.
وي در ادامه گفت: همکاري در پروژه سنگان به صورت مداوم بايد در دستور کار ناحيه آهن سازي قرارگيرد تا پيمانکار با دقت و وسواس بيشتري نسبت به انجام امور اين پروژه حساس به فعاليت خود ادامه دهد. در حقيقت کارها بايد به گونه اي انجام شود که در زمان راه اندازي و بهره برداري با مشکل خاصي مواجه نگرديم.
سبحاني، با اشاره به اينکه نتيجه عملکرد شرکت فولادمبارکه در گزارشهاي معاونت اقتصادي ومالي شرکت متجلي است گفت: اين گزارشات نشان دهنده وضعيت سرمايهگذاري، صادرات و فروش فولادمبارکه بعنوان يک بنگاه اقتصادي است که سعي دارد عملکرد اقتصادي خود را با بالاترين راندمان به سرمايه گذار و سهامدار ارائه نموده تا اميدواري و اطمينان بيشتري را براي مشارکت حداکثري در سرمايه گذاري به سهامدار و سرمايه گذار منتقل نمايد و پر واضح است که اين گزارشات بايد از دقت و شفافيت لازم برخوردار باشد.
رييس انجمن توليدکنندگان فولاد، وضعيت صنعت فولاد را بحراني ذکر کرد و گفت: در زماني که بازارهاي خارجي و داخلي بحران را تجربه ميکنند، فولادمبارکه بايد با مديريت هزينههاي خود، در جهت تحقق سودآوري اقدام نمايند.ما درفولادمبارکه با برنامه ريزي صحيح و دقيق براي تأمين مواداوليه صنايع پايين دستي خود توانستيم به توليد محصولهاي مورد نياز اين مشتريان نيز اقدام نماييم و خوشبختانه با اقداماتي که در مجتمع فولاد سبا انجام شده با توليد ورقهاي با ضخامت پايين مي توانيم به نياز اين بخش از مصرف کنندگان نيز پاسخ مثبت دهيم.
وي افزايش بهره وري نيروي انساني و لزوم آموزش نيروهاي خطوط توليد را حائز اهميت خواند و گفت: آموزش نيروهاي عملياتي خطوط توليد بايد همانند ابتداي راه اندازي فولادمبارکه در دستور کار واحد آموزش قرارگيرد.
مديرعامل فولادمبارکه افزود: بايد از فرهنگ تنبلي در کار جلوگيري کنيم و از اول کمربندها را محکم ببنديم. بايد در بهره برداري از پروژه ها در موضوع برنامه ريزي براي جذب نيروي انساني به دقت عمل کنيم تا افزايش بهره وري نيروي انساني را نيز شاهد باشيم. ما سياستي براي واگذاري خطوط اصلي توليد به پيمانکار در واحدهاي جديد يا طرح هاي توسعه نداريم.
سبحاني تصريح کرد: مديريت خريد يکي ديگر از ارکان مهم توليد با ارزش افزوده است و نياز به مهندسي خريد بيش از پيش ضروري است و نيازها و ضرورت خريدها بايد بر اساس هزينه و زمان لازم بررسي گردد. ضايعات، بهره اجناس و اقلامي که در انبارها نگهداري ميشود به اضافه هزينههاي انبارداري از جمله مشکلاتي است که همواره در خريدهاي غير ضروري براي يک بنگاه اقتصادي، بالا رفتن هزينه تمام شده را موجب مي شود.
مديرعامل فولادمبارکه در ادامه گفت: با تشکر از همه کارکنان، بايد بگويم در زمينه تغيير سيستم هاي فناوري اطلاعات بسيار عالي عمل شد، کار سخت و حساسي به خصوص در لحظه تغيير سيستم بود که اگرچه خيلي دشوار بود اما به خوبي به سرانجام رسيد. بايد همه عزيزان با دقت، هماهنگي، همکاري و همدلي هميشگي فعاليت کنند.
وي در پايان از کليه مديران و کارکنان در فولاد مبارکه به دليل تحقق برنامه هاي تدوين شده در ابتداي سال تشکر و قدرداني نمود.

نظرات بینندگان