arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵

پیشروی ارتش سوریه در غرب رقه و کردها در شمال و شرق

ارتش سوریه که اخیرا عملیاتی را در استان رقه، "پایتخت" خلافت خودخوانده داعش آغاز کرده است، کنترل مناطقی در حومه غربی این استان را در دست گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارتش سوریه که اخیرا عملیاتی را در استان رقه، "پایتخت" خلافت خودخوانده داعش آغاز کرده است، کنترل مناطقی در حومه غربی این استان را در دست گرفت.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه العهد لبنان، عملیات ارتش سوریه که از چند روز پیش با پشتیبانی هوایی روسیه از جنوب و غرب استان رقه آغاز شده، با عملیات کردها در محور شرقی و شمالی این استان همزمان شده که از حمایت کامل آمریکا برخوردار است.

تاکنون عملیات کردها در رقه کارآمدتر بوده و نیروهای تحت حمایت آمریکا توانسته‌اند خود را به نزدیکی‌های مرکز استان یعنی شهر رقه برسانند. عملیات ارتش سوریه نیز که دیرتر از کردها آغاز شده به آزادسازی مناطقی در غرب این استان انجامیده است.

نیروهای دولتی سوریه پس از درگیری‌های شدید با داعش، کنترل روستاهای ابوالعلاج و تلة السریاتیل و ارتفاعات این منطقه به مساحت شش کیلومتر مربع را در دست گرفتند.

در همسایه رقه، استان حسکه نیز تعدادی از تروریست‌های داعش به مقرهای یگان‌های مدافع خلق کرد که آنها نیز تلاش می‌کنند از شمال و شرق رقه، داعش را محاصره کنند، حمله کردند. برخی از مهاجمان کمربندهای انفجاری خود را در میان تجمعات کردها منفجر کردند.

در شهر منبج در حومه شمال شرقی حلب نیز نیروهای سوریه دموکرات در جنوب و شرق این شهر مستقر شده‌اند تا به شهر یورش ببرند. جنگنده‌های ائتلاف تحت امر آمریکا هزاران اعلامیه را در این شهر پخش کرده و از تروریست‌های داعش خواستند از این گروه جدا شده و سلاحشان را تحویل دهند.

اخیرا نیروهای کرد سوری حمله‌ای را برای تصرف منبج آغاز کرده‌اند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان