arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۷ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

حدادعادل: برای ما که توفیق نمایندگی نیافتیم کار زیاد است/ نادران: طبیعی است که مردم به ما رای ندهند

مجلس نهم با تمامی فراز و فرودهایش به پایان رسید؛ مجلسی که حدود 75 درصد نمایندگان آن نتوانستند مجددا اعتماد مردم را برای حضور در دوره دهم کسب کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجلس نهم با تمامی فراز و فرودهایش به پایان رسید؛ مجلسی که حدود 75 درصد نمایندگان آن نتوانستند مجددا اعتماد مردم را برای حضور در دوره دهم کسب کنند.

به گزارش انتخاب، غلامعلی حداد عادل که عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام است و بعد از دوران نمایندگی ضمن ادامه تدریس در دانشگاه، در فرهنگستان زبان و ادب فارسی مشغول است، در توضیح فعالیت هایش بعد از دوران نمایندگی گفت: با توجه به اینکه خدمت در جمهوری اسلامی منحصر در یک شغل خاص نیست، برای ما که توفیق نمایندگی و حضور در مجلس را پیدا نکرده‌ایم کار زیاد است که بتوانیم وظیفه‌مان را نسبت به نظام انجام دهیم. البته در طول سال‌های حضورم در مجلس نیز مسوولیت‌های متعددی در موسسات علمی و فرهنگی نظیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی داشته‌ام که امیدوارم بعد از اتمام دوران نمایندگی نیز بتوانم بیشتر به آن مسوولیت‌ها بپردازم. همچنین برخی کارهای علمی، فلسفی و دانشگاهی نیز داشته و دارم که امیدوارم فرصتی برای رسیدگی به آن کارها فراهم شود.

حدادعادل در توضیح دلیل ناکامی در انتخابات گفت که این پدیده تک علتی نیست و علت‌های متعددی دارد. یک دلیل آن است که ما در قضیه برجام بیشتر نگران نقض عهد و عهدشکنی آمریکایی‌ها بودیم و دولتی‌ها در مقابل بیشتر امید می‌دادند. در این بین مردم گرفتار ترجیح دادند فعلا به آنهایی که جانب امیدواری را تقویت می‌کنند رای دهند. اکنون نیز ما امیدواریم که مشکلات مردم حل شود اما هر چه زمان می‌گذرد رفتار آمریکایی‌ها ثابت می‌کند حق با آنهایی است که نگران بودند. به هر حال نتایج انتخابات تهران علل و عوامل مختلفی دارد که نمی‌توان آن را در یک علت خلاصه کرد و بحث آن مفصل‌تر از آن است که در یک مصاحبه بگنجد.

الیاس نادران دیگر نماینده تهران در مجالس هفتم، هشتم و نهم، در مورد فعالیتش بعد از دوران نمایندگی گفت که به عنوان دانشیار دانشگاه تهران تدریس می‌کنم و در مابقی اوقات در سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت برای شفاف سازی اقتصاد ملی و مبارزه با فساد به خصوص با یقه سفیدها مشغول خواهم شد.

وی در مورد دلیل رای نیاوردن در انتخابات گفت: در تهران به صورت لیستی رای دادند و ممکن است مردم به جریان خاصی اعتماد داشته و یا برعکس به جریان دیگری بی‌اعتماد باشند. بنده سه دوره در مجلس بودم و طبیعی است مردم به دنبال تحول و تغییر باشند. امیدوارم دوستانی که رای آوردند گام‌های خوبی برای مردم جهت حل مشکلاتشان بردارند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان