arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

دفاع نخست وزیر سنگاپور از قطع دسترسی کارمندان دولت به اینترنت

'لی هسین لونگ' نخست وزیر سنگاپور روز جمعه از تصمیم بحث برانگیز قطع دسترسی کارمندان دولت در ادارات به اینترنت دفاع کرد و آن را حرکتی 'کاملا ضروری' برای امنیت سیستم اطلاعات دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 'لی هسین لونگ' نخست وزیر سنگاپور روز جمعه از تصمیم بحث برانگیز قطع دسترسی کارمندان دولت در ادارات به اینترنت دفاع کرد و آن را حرکتی 'کاملا ضروری' برای امنیت سیستم اطلاعات دانست.

به گزارش انتخاب، سنگاپور یکی از کشورهای جهان با بیشترین میزان استفاده از اینترنت روز پنجشنبه تایید کرد که به مدت یکسال به دلایل امنیتی دسترسی دفاتر دولتی و 100 هزار رایانه مراکز دولتی را به اینترنت قطع می کند.

نخست وزیر سنگاپور که در میانمار بسر می برد پس از برخی واکنش ها به قطع دسترسی کارمندان دولت به اینترنت در این دولت - شهر توسعه یافته، گفت که این کار برای امنیت، ایمنی سیستم ها، امنیت شهروندان و اطلاعات انجام می شود و کاملا ضروری است.

به نوشته تارنمای شبکه خبر آسیا، لی گفت که در حال حاضر رایانه هایی که باید دسترسی به اینترنت داشته باشند و رایانه هایی که ارتباطات حساس از طریق آنها برقرار می شود در وزارتخانه های امور خارجه و دفاع جداسازی شده اند.

یک مقام امنیتی سایبری نیز اعلام کرد 16 حمله به سیستم های دولتی سنگاپور از منابع ناشناس طی سال گذشته انجام شده است، اما نرم افزارهای مخرب شناسایی و نابود شدند.
براساس برنامه ای که دولت سنگاپور در نظر گرفته است کارمندان دولت همچنان با دستگاه های شخصی خود مانند تبلت و تلفن همراه قادر به دسترسی به اینترنت هستند.

مسئولان اعلام کردند معلمان مدارس دولتی و استادان دانشگاه از این قاعده استثنا شده و یارانه آنها دسترسی به اینترنت خواهد داشت.

این اتفاق در حالی صورت می گیرد که طیف گسترده ای از خدمات دولتی در سنگاپور از جمله ثبت نام برای ازدواج، طرح شکایت به پلیس و مشاوره تصویری با پزشکان به صورت آنلاین و اینترنت انجام می شود.

خطوط اختصاصی دسترسی به اینترنت برای آن دسته از کارمندان دولتی که برای خدماتشان نیاز به اینترنت دارند در طرح دولت در نظر گرفته شده است.

سنگاپور سال 2014 پس از حمله به بخشی از سایت اینترنتی نخست وزیر و مقر ریاست جمهوری، اعلام کرد امنیت شبکه های رایانه ای را ارتقاء خواهد داد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان