arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

رژیم صهیونیستی پشت به آمریکا به سمت روسیه می‌رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی منابع نظامی رژیم صهیونیستی از بروز تغییری اساسی در استراتژی این رژیم برای خرید و تهیه اسلحه پرده برداشته و فاش کردند این رژیم که تاکنون سلاح‌های مورد نیاز خود را از شرکت‌های اسلحه سازی آمریکا و کمک‌های این کشور تامین می‌کرد اکنون به دنبال برقراری روابط نظامی جدید با مسکو است امری که احتمالا به روابط تل‌آویو - واشنگتن ضربه خواهد زد.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از سایت خبری ارم نیوز، برخی منابع نظامی رژیم صهیونیستی در زمینه این تغییر در استراتژی این رژیم به دیدار روز چهارشنبه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مسکو اشاره کرده و اظهار داشتند: در این دیدار به شکلی بی‌سابقه توافقنامه‌ای در مورد تقویت همکاری‌های نظامی میان دو طرف به امضا رسید و احتمالا تحولات آتی فاش خواهد کرد که تل‌آویو هرگز استراتژی‌های نظامی خود را تنها بر روابطش با واشنگتن مبتنی نخواهد کرد.
 
 
 
در دیدار میان پوتین و نتانیاهو، رئیس دستگاه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و یوسی کوهن، رئیس موساد نیز مشارکت داشتند که این امر خود نشان دیگری از افزایش روابط میان تل‌آویو و مسکو در سطح اطلاعاتی است.
 
طبق آنچه سایت تحلیل‌های نظامی و اطلاعاتی "دبکا" منتشر کرده نتانیاهو و پوتین تصمیم گرفتند برای اولین بار ظرف چند ماه آتی مانور نظامی مشترکی را در آب‌های دریای مدیترانه با مشارکت نیروی دریایی و هوایی مسکو و تل‌‌آویو برگزار کنند و قرار است این رزمایش مرحله اول روابط نظامی و اطلاعاتی دو طرف باشد این اولین بار در تاریخ نظامی منطقه خاورمیانه است که در آن جنگنده‌های روسیه از پایگاه‌های خود در یک کشور عربی یعنی روسیه و پایگاه‌های دریایی‌اش در طرطوس و لاذقیه برای شرکت در رزمایش‌های نظامی با جنگنده‌ها و رزم‌ناوهای رژیم صهیونیستی به پرواز در می‌آیند.
 
طبق گفته‌های برخی کارشناسان نظامی، در راستای اجرای رزمایش قرار است هماهنگی‌های نظامی میان روسیه و رژیم صهیونیستی افزایش یابد. این هماهنگی‌ها در حال حاضر در راستای ممانعت از برخورد و بروز حادثه میان جنگنده‌های دو طرف در حریم هوایی روسیه برقرار است.
 
علاوه بر این تصمیم پوتین و نتانیاهو در مورد امکان مشارکت شرکت‌های گاز روسیه در مناقصه‌ها برای توسعه دو حوزه گازی لواتان و تامر رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند.
 
نتانیاهو در سفرش به مسکو تاکید کرد: راه برای مشارکت همه شرکت‌های جهان در مناقصه توسعه میدان گاز طبیعی باز است.
 
وی در این اظهارات بیشتر شرکت‌های روسی را مورد خطاب قرار داد.
 
پوتین در سال‌های اخیر بارها برای جلب نظر شرکت‌های روسی جهت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گاز طبیعی سرزمین‌های اشغالی به ویژه حوزه بزرگ گازی و گاز بروم تلاش کرده و نتانیاهو را برای پذیرش این اقدام تحت فشار گذاشته است.
 
از سوی دیگر، حضور روسیه در منطقه و در مجاورت این حوزه‌های گازی باعث شده رژیم صهیونیستی از روسیه بخواهد از این حوزه‌ها مقابل هرگونه حمله احتمالی حمایت کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان