arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

بررسی سند راهبردی معاونت دانشجویی فرهنگی/ برگزاری همایش «اهل دل» با موضوع شناسایی آثار شاعر و عارف نامی ایران خواجوی کرمانی/ برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی و هنری در هفته آفتاب مهر

در شورای راهبردی فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی مصوب شد همایشی با عنوان اهل دل و با موضوع شناسایی آثار شاعر و عارف نامدار ایران خواجوی کرمانی با حضور محققان ادبی و علاقمندان برگزار شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


جلسه شورای راهبردی فرهنگی اجتماعی با حضور دکتر میرزاده برگزار و در آن سند راهبردی فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی توسط اعضا مورد بررسی قرار گرفت.
در ابتدای این جلسه دکتر میرزاده، ضمن تسلیت به خاطر درگذشت شاعر انقلابی، حمید سبزواری گفت: اشعار انقلابی و مردمی این شاعر یادآور خاطرات شیرین دوران انقلاب بوده و باعث نگه داشت خاطرات مردم می شود.
وی افزود: درگذشت حمید سبزاوری موجب تالم و تاثر جامعه علمی و ادبی ایران شد، چرا که شعرهای آن مرحوم در روح و جان مردم نشسته است.
دکتر میرزاده با اشاره به افزایش بودجه فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از کل بودجه کل دانشگاه آزاد اسلامی 6 درصد به امور دانشجویی فرهنگی و ورزشی اختصاص یافته است.
وی تاکید کرد: البته این مبلغ در کل واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی توزیع شده و در اختیار معاون فرهنگی دانشجویی نیست و تمامی واحدها موظفند در چارچوب سیاست های دانشگاه و مصوبات هیات های امنای استانی این بودجه را هزینه کنند.


در این جلسه مصوب شد همایش« اهل دل» در بزرگداشت خواجوی کرمانی در شهرهای تهران، کرمان و شیراز و با حضور محققان و پژوهشگران حوزه شعر و ادب فارسی در اردیبهشت سال 1396 برگزار شود.
گفتنی است در ابتدای این جلسه، دکتر طه هاشمی به ارائه توضیحاتی در خصوص سند راهبردی دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: پیش از ادغام دو حوزه دانشجویی و فرهنگی سند راهبردی هریک از آنها تهیه شده بود اما در سند جدید به اهداف و ماموریت های هر دو بخش اشاره شده است.
در ادامه این جلسه مقرر شد، سند پس از بررسی بیشتر اعضای شورای راهبردی فرهنگی اجتماعی مجددا مطرح و تصویب شود.
دکتر هاشمی همچنین از برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای فرهنگی و محصولات هنری دانشگاه آزاد اسلامی در هفته آفتاب مهر خبر داد و گفت: این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واقع در واحد علوم تحقیقات و در فضایی بالغ بر 3 هزار مترمربع برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری سه نمایشگاه از آثار هنری دانشجویان در شیراز، تبریز و همدان گفت: در نمایشگاهی که اخیرا در همدان برگزار شد بیش از 10 هزار اثر از سراسر کشور در آن شرکت و بررسی شد.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه همچنین به ارائه گزارشی از مهمترین برنامه ها و طرح های اجرای شده در این حوزه پرداخت و اعضای شورا را در جریان روند امور قرار داد.

نظرات بینندگان