arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۸ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

نمایندگان کردستان به کدام کمیسیون ها رفتند؟/ حضور بی سابقه در کمیسیون برنامه و بودجه

هر شش نماینده مردم کردستان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی در چهار کمیسیون عضو شدند، سه تن از آنان برای اولین بار به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات رفتند و سه نماینده دیگر در کمیسیون عمران، کمیسیون کشاورزی و کمیسیون اقتصادی عضو شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هر شش نماینده مردم کردستان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی در چهار کمیسیون عضو شدند، سه تن از آنان برای اولین بار به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات رفتند و سه نماینده دیگر در کمیسیون عمران، کمیسیون کشاورزی و کمیسیون اقتصادی عضو شدند.

به گزارش انتخاب، دوره دهم مجلس شورای اسلامی هفتم خرداد ماه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از تایید اعتبارنامه تمام نمایندگان حاضر در این دوره، ترکیب اعضای کمیسیون های مجلس شورای اسلامی نیز مشخص شد.

مجلس شورای اسلامی 14 کمیسیون تخصصی دارد که نمایندگان مردم کردستان در مجلس دهم به عضویت چهار کمیسیون آن در آمدند.

کمیسیونهایی هم که نمایندگان کردستان در مجلس دهم در آنها عضویت دارند مشخص شد و شش نماینده مردم استان کردستان در چهار کمیسیون عضو شدند که در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیشترین سهم را دارند و این اتفاق نادری برای استان و نمایندگان است که می توانند برای توسعه استان و رفع موانع و مشکلات موجود بیشترین سهم و نتیجه لازم را فراهم کنند.
در انتخابات عضو گیری کمیسیون ها سه نماینده استان کردستان به عنوان عضو در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

در این انتخابات «محسن بیگلری» نماینده مردم شهرستانهای سقز و بانه، «سید مهدی فرشادان» نماینده مردم شهرستانهای سنندج، کامیاران و دیواندره» و «منصور مرادی» نماینده مردم شهرستانهای مریوان و سروآباد به جمع 23 نفر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس راه پیدا کردند اقدامی که تاکنون در هیچ کدام از مجالس پیشین اتفاق نیافتاده بود.

همچنین سید مهدی فرشادان به عنوان دبیر دوم فراکسیون توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

سید احسن علوی نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران نیز به مانند مجلس نهم به کمیسیون عمران رفت.

حمدالله کریمی نماینده مردم شهرستانهای بیجار و حسن آباد یاسوکند در مجلس دهم نیز به کمیسیون اقتصادی مجلس رفت و علی محمد مرادی نماینده مردم شهرستانهای قروه و دهگلان نیز به عضویت کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درآمده است.

استان کردستان شش کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد از میان شش نماینده فعلی مردم کردستان سید مهدی فرشادان نماینده سنندج، منصور مرادی نماینده مریوان، علی محمد مرادی نماینده مردم قروه و حمدالله کریمی نماینده بیجار اولین دوره نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی را تجربه می کنند و علوی نماینده سنندج و بیگلری نماینده سقز دومین دوره حضور آنان در مجلس شورای اسلامی است.
نظرات بینندگان