arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۵

میزان ریزگرد هوای آبادان و خرمشهر؛ 6 برابر حد مجاز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان گفت:میزان ریزگردها در هوای آبادان و خرمشهر در پی استقرار گرد و غبار شدید در منطقه در ساعت 18 پنجشنبه به یکهزار و 38 میکروگرم بر متر مکعب معادل شش برابر حد مجاز رسیده است.

میزان حد مجاز ریزگردهای معلق در هوا، تا حدود200 میکروگرم بر متر مکعب می باشد.

سیداحمد موسوی آزاد پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:بر اساس اطلاعات اداره هواشناسی شهرستان، وزش باد شدید در این منطقه، شکل گیری توده های گرد و غبار و نفوذ به خوزستان را به همراه داشته است. 

وی از مردم به ویژه کودکان، بیماران قلبی، ریوی ، گوارشی و سالمندان خواست به دلیل آلودگی هوای شهرهای آبادان و خرمشهر ناشی از پراکنده شدن ذرات گرد و غبار از تردد غیر ضروری پرهیز کنند.

سازمان هواشناسی نیز روزهای گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرده بود، با توجه به افزایش وزش باد و تشکیل توده گرد و خاک بر روی عراق و حرکت آن به ایران، از بعد از ظهر پنجشنبه 27 خردادماه و جمعه 28 خردادماه در استان های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و با شدت کمتر در کردستان، پدیده گرد و غبار موجب کاهش کیفیت هوا می وشد.

هجوم ریزگردها به خوزستان در برخی مواقع در سال جاری و سال های گذشته، تعطیلی دستگاه های اجرایی و مدارس برخی شهرهای استان را به همراه داشت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان