arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

آغاز طرح بخشودگي ديرکرد جرايم رانندگي از امروز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس مرکز اجرائيات پليس راهور ناجا از آغاز اجراي طرح بخشودگي ديرکرد جرايم رانندگي معوق تا پايان سال 94 خبر داد.
 
به گزارش انتخاب، سرهنگ "احمد کرمي اسد" در تشريح اين خبر اظهار کرد : بر اساس تبصره 20 قانون بودجه 95 مقرر شده در صورتي که مالکان وسايل نقليه نسبت به پرداخت اصل جرايم معوق رانندگي خود تا پايان سال 94 اقدام کنند، 2 برابري ديرکرد آنها بخشوده شود.

وي افزود: بر اين اساس و با تمهيدات انديشيده شده، مالکان وسايل نقليه تا پايان آذرماه سال 95 اگر جرايم معوق رانندگي خود را تا پايان سال 94 پرداخت کنند مي‌توانند از اين تسهيلات برخوردار شده و به جاي پرداخت جريمه 2 برابري، اصل مبلغ را بپردازند.
 
رئيس مرکز اجرائيات پليس راهور ناجا با تاکيد بر اين که اين مهلت به هيچ وجه تمديد نمي‌شود، تصريح کرد: در صورتي که مالکان وسايل نقليه در مهلت مقرر نسبت به پرداخت جرايم معوق خود اقدام نکنند، به طور سيستمي از اول دي ماه مجددا جريمه 2 برابري براي آنها اعمال مي‌شود.
 
وي ادامه داد: رانندگان براي استفاده از اين تسهيلات نيازي به مراجعه به راهنمايي و رانندگي ندارند و اين تسهيلات به طور متمرکز در سامانه اجرائيات پليس راهور اجرايي شده است و بر اين اساس مالکان وسايل نقليه مي‌توانند از طريق سامانه پيامکي 1101202020، مراجعه به مراکز پليس +10 و يا سايت اينترنتي پليس راهور به نشاني www.rahvar120.ir نسبت به دريافت صورت وضعيت تخلفات رانندگي خود و پرداخت آن اقدام کنند.

رئيس مرکز اجرائيات پليس راهور ناجا تصريح کرد: همچنان تسهيلات پرداخت موردي قبوض جرايم رانندگي در سامانه راهور 120 مهياست و رانندگان مي‌توانند به صورت يکجا و يا موردي نسبت به پرداخت قبوض جرايم رانندگي اقدام کنند.

وي در خصوص امکان اعتراض به جرايم سال 94 گفت: همچنان رانندگان پس از دريافت صورت وضعيت تخلفات رانندگي خود در صورتي که به جرايم ثبت شده اعتراض دارند مي‌توانند از طريق پليس + 10 و يا هيئت‌هاي رسيدگي به تخلفات رانندگي به جرايم رانندگي خود با ارائه مستندات اعتراض کنند.

رئيس مرکز اجرائيات پليس راهور ناجا در عين حال تاکيد کرد: برابر آمارهاي موجود 98 درصد اعتراضات به قبوض جرايم رانندگي درخواست بخشودگي است و پليس راهور تلاش کرده است تا اشتباهات در ثبت جرايم رانندگي را به حداقل ممکن برساند.

به گزارش پايگاه خبري پليس ، برابر ماده 5 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي، متخلف موظف است ظرف مدت 60 روز از تاريخ مندرج در قبض جريمه يا تاريخ ابلاغ شده در قبض جريمه‌اي که به اطلاع او مي‌رسد جريمه را به حسابي که از طرف خزانه داري کل تعيين و اعلام مي‌شود پرداخت و رسيد دريافت نمايد يا مراتب اعتراض خود را ظرف مدت مذکور با ذکر دلايل به اداره اجرائيات راهنمايي و رانندگي تسليم نمايد.

براساس گزارش سایت پلیس، اداره اجرائيات راهنمايي و رانندگي موظف است حداکثر ظرف 24 ساعت پس از وصول اعتراض بررسي لازم را انجام داده و در صورت غير موجه دانستن اعتراض مراتب را به معترض ابلاغ نمايد، در صورت اصرار معترض، اداره اجرائيات موضوع را جهت رسيدگي به واحد رسيدگي به اعتراضات ناشي از تخلفات رانندگي ارسال مي‌نمايد.در صورتي که متخلف در مهلت قانوني مذکور اعتراض خود را تسليم ننمايد يا ظرف بيست روز پس از ابلاغ رأي واحد جريمه را پرداخت ننمايد، موظف است جريمه را به مأخذ دوبرابر مبلغ مندرج در قبض جريمه بپردازد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان