arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۸ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

کولایی: موضوع فیش‌های حقوقی ابزار حمله به دولت است /پرداخت‌های نجومی میراث دولت قبل است

عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب در رابطه با انتشار فیش‌های حقوق مدیران دولتی گفت: این موضوع می‌تواند فرصتی باشد برای دولت باشد که این میراث نامطلوب دولت قبل را از میان بردارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب در رابطه با انتشار فیش‌های حقوق مدیران دولتی گفت: این موضوع می‌تواند فرصتی باشد برای دولت باشد که این میراث نامطلوب دولت قبل را از میان بردارد.

به گزارش انتخاب، الهه کولایی  در مورد حمله‌های اخیر منتقدان علیه دولت یازدهم گفت: این یک عمل طبیعی از سوی جریان رقیبی است که قدرت را به تمامی از آن خود می خواهد. حملات به دولت به عنوان قدرت مستقر، در همه جوامع اتفاق می‌افتد؛ آنچه که اهمیت دارد زمینه و ابزارهای این حملات است.

وی افزود: در طول سالیان گذشته زمینه‌ها و ابزار مختلفی برای حمله به دولت مورد بهره برداری قرار گرفته است. اما، موضوع انتشار فیش‌های حقوقی که از دریافت حقوق‌های مدیران دولتی در سطوح مختلف، به طور ناحق و ناروا، بدون در نظر گرفتن فشارهای اقتصادی وارده بر مردم خبر می داد؛ بیانگر آسیب هایی است که دولت را در ایفای وظایف خود در قبال مردم زمین گیر می کند.

کولایی تصریح کرد: نکته مهم در مورد این موضوع آنست که این رفتار از چه زمانی و چگونه در جمهوری اسلامی شکل گرفته است، همانگونه که می دانید یکی از مبانی انقلاب اسلامی ترویج و گسترش عدالت است که با این قبیل رفتارها هیچ نسبتی ندارد؛ بنابراین باید برگردیم به دولت هایی که پیش از دولت اعتدال و تدبیر، اداره امور در کشور را به عهده داشتند. این نوع خاصه خرجی ها و برداشت از محل منابع عمومی را دولتهای نهم و دهم باب کردند.

نماینده مجلس ششم در این رابطه افزود: ایرادی که به دولت در رابطه با حقوق های نجومی وارد است عدم برخورد جدی با این میراث سیئه و نامطلوب در نظام اسلامی است. البته از سوی دیگر این موضوع را می توان فرصتی برای دولت دانست که به اصلاح این رویه نامطلوب بپردازد و به وظایف حقوقی و اسلامی خود در برابر ملت ایران عمل نماید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین در مورد مشی و رویکردی که دولت باید در برابر تخریب ها در پیش بگیرد گفت: در مورد همین موضوع انتشار فیش های حقوقی دولت باید این موضوع را فرصتی ببیند و در اصلاح این روند به طور جدی بکوشد، همچنین اذهان عمومی را به زمان پایه گذاری این رفتارها ارجاع دهد چرا که پیش از آن و در دولت اصلاحات چنین حقوق هایی پرداخت نمی‌شد و این میراث دولت به اصطلاح پاکدست است که فرصت غارت منابع ملی را فراهم آورد.

کولایی در پایان خاطر نشان کرد: البته به این نکته نیز باید توجه داشت که تحول مثبتی که در سالیان اخیر صورت گرفته، امکان طرح چنین موضوعاتی را در چارچوب شفاف شدن مسائل فراهم نموده است، چرا که در سالهای گذشته و در دوران دولت قبل همین رفتارها بدون آنکه افکار عمومی از آن مطلع شوند جریان داشت. با وجود نامطلوب بودن این رویه اما، این فرصت نیز برای دولتمردان فراهم است که با استفاده از تمام توانایی و امکانات خود این قبیل رفتارهای ناصواب را در چارچوب اقتصادی مقاومتی از میان بردارند.
نظرات بینندگان