arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

پنتاگون از روسیه درباره حملاتش به مخالفان سوری توضیح خواست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
 پنتاگون اعلام کرد که از روسیه در مورد حملات هوایی‌اش در اواخر هفته گذشته علیه مخالفان سوری که مورد حمایت آمریکا هستند، توضیح خواسته است به ویژه اینکه نیروهای روس به هشدارهای آمریکا برای توقف این حملات توجهی نکرده‌اند.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، مسئولان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای که پس از تماس ویدئویی با همتایان روس خود منتشر کردند، آورده‌اند: در این تماس ویدئویی پنتاگون نگرانی شدید خود را از حملاتی که روز پنج شنبه علیه مخالفان سوری مورد حمایت واشنگتن در نزدیکی گذرگاه التنف در مرز با عراق انجام شده، به همتایان روسمان اطلاع دادیم.
 
 
طبق این بیانیه، مخالفان سوری مورد حمایت آمریکا با وجود آنکه از جمله گروه‌های پیوسته به توافقنامه آتش‌بس بوده‌اند در منطقه مرزی التنف هدف حمله هوایی روسیه قرار گرفته‌اند.
 
 
 
پنتاگون در ادامه تاکید کرد: حملات جنگنده‌های روس حتی پس از آنکه آمریکا به آنها هشدار داد، بار دیگر تکرار شد.

 
پاتریک کوک، سخنگوی پنتاگون گفت: مسئولان وزارت دفاع مراتب نگرانی‌‌شان را در مورد سلامت نیروهای آمریکایی و همپیمانان آنها به همتایان روس خود رسانده‌اند. مسئولان پنتاگون از مسکو خواستند در مورد این عوامل نگران کننده‌ توضیح بدهند. هر دو طرف بارها بر لزوم انجام تدابیر لازم جهت تقویت امنیت عملیات ضد داعش و جلوگیری از وقوع حادثه یا موردی طی حملات هوایی بر فراز سوریه تاکید کرده‌اند.  
 
مسئولان آمریکایی می‌گویند تعدادی از مخالفان سوری تحت حمایت آنها در حملات روسیه کشته شده‌اند.
 
پنتاگون اعلام کرد: حملات هوایی در نزدیکی گذرگاه التنف نگرانی‌هایی را در مورد اهداف روسیه در سوریه ایجاد می‌کند.
 
آشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نیز اظهار داشت: روس‌ها ابتدا گفتند که برای نبرد با داعش به سوریه می‌روند اما این واقعا کاری که آنها در سوریه انجام می‌دهند نیست. مسکو یا عامدانه مخالفان سوری را هدف قرار داده است و یا برای انجام حملات دچار ضعف اطلاعاتی است.
 
کرملین روز جمعه اعلام کرد: هنگام اجرای حملات هوایی در سوریه تفاوت قایل شدن میان مخالفان میانه رو و مخالفان تندرو سوریه بسیار دشوار است به ویژه که آنها معمولا در نزدیکی یکدیگر در حال جنگ هستند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان