arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۰۵ تير ۱۳۹۵

سفر رسمی مقام اسرائیلی به ترکیه پس از 6 سال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
منابع خبری از سفر رسمی یکی از نمایندگان کنست و عضو حزب "اتحاد صهیونیستی" به ترکیه خبر دادند؛ این اولین سفر اعلام شده یک مسئول اسرائیلی به ترکیه طی شش سال اخیر است.
 
به گزارش انتخاب، در حالی کسینیا سویتلووا، نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی(کنست) و عضو حزب "اتحاد صهیونیستی" به ترکیه می‌رود که احتمال امضای توافق میان آنکارا و تل‌آویو در راستای حل اختلافات و عادی سازی روابط قوت گرفته است.
 
روابط آنکارا و تل‌آویو پس از حمله کماندوهای صهیونیستی به کشتی حامل فعالان ترک و حامیان غزه در سال 2010 و کشته شدن 9 فعال ترک، تیره شد.
 
روزنامه "حریت" چاپ ترکیه روز سه شنبه در نسخه انگلیسی خود نوشت که ترکیه و اسرائیل فردا(یکشنبه) تصمیم خود برای عادی سازی روابط را اعلام خواهند کرد.
 
این روزنامه به نقل از منابع عالی رتبه که خواست نامشان فاش نشود، نوشت که یکی از مسئولان وزارت خارجه ترکیه و نماینده ویژه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در راستای اعلام عادی سازی کامل روابط خود با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
 
مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز پنج شنبه اعلام کرد که احتمال بسیاری وجود دارد تا پیش از اتمام ماه ژوئن دو طرف نشستی برای بررسی عادی سازی روابط برگزار کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان