arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۵

نتانیاهو برای اردوغان شرط گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که بدون حل و فصل مساله نظامیان اسرائیلی اسیر مقاومت فلسطین در نوار غزه، هیچ توافقنامه‌ای با ترکیه برای عادی سازی روابط امضا نخواهد شد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری المصری الیوم، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به درخواست‌ خانواده‌های نظامیان اسیر صهیونیستی برای آزادی این افراد، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بدون حل و فصل مساله آنها، توافقنامه‌ای با ترکیه امضا نخواهد شد.
 
در این بیانیه اذعان شده که رژیم صهیونیستی به تلاش‌های مخفیانه خود برای تضمین بازگشت "شائول آرون" و "هدار گولدن" و دو تن دیگر که در غزه ناپدید شده‌اند، ادامه می‌دهد و تا آزادی این افراد به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد.
 
در بیانیه مذکور به نحوه تلاش‌ها برای آزادی نظامیان اسیر اشاره‌ای نشده است.
 
خانواده‌های نظامیان صهیونیستی اسیر گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس در غزه همزمان با انتشار اخباری مبنی بر امضای قریب‌الوقوع توافقنامه عادی سازی روابط میان تل‌آویو و آنکارا، از تصمیم خود برای تحصن در مقابل دفتر بنیامین نتانیاهو در شهر قدس برای تاکید بر لزوم آزادی فرزندانشان خبر دادند.
 
پیشتر ارتش رژیم صهیونیستی در پی فشارهای خانوده‌های این دو نظامی آنها را از لیست کشته‌های جنگ به اسرای جنگی و مفقوده شده در غزه منتقل کرد.
 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان