arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۵ - ۰۷ تير ۱۳۹۵

آرامش بازار نفت پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قیمت‌های نفت روز دوشنبه که فعالان بازار شوک رای هفته گذشته انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا را بهتر هضم کردند و دریافتند این همه پرسی تاثیر چندانی بر تقاضای جهانی برای انرژی نخواهد گذاشت، تثبیت شدند.
 
به گزارش انتخاب، قیمت نفت خام آمریکا با ۱۸ سنت افزایش، به ۴۷.۸۱ دلار در هر بشکه رسید.
 
نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است با ۳۵ سنت افزایش نسبت به قیمت نهایی روز جمعه، ۴۸.۷۶ دلار در هر بشکه معامله شد.
 
هر دو قیمت پایه روز جمعه که بازارهای مالی جهانی در واکنش به رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا ریزش کردند، حدود پنج درصد کاهش داشتند. کمپین ترک اتحادیه اروپا با جلب حدود ۵۲ درصد از رای مردم انگلیس در برابر رای ۴۸ درصدی حامیان ماندن در این بلوک به پیروزی رسید.
 
اما قیمت‌های نفت روز دوشنبه که تحلیلگران اظهار کردند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تاثیر چندانی بر معاملات فیزیکی نفت نخواهد داشت، تثبیت شدند.
 
گروه مالی گولدمن ساش در گزارشی نوشت: اگر تولید ناخالص داخلی انگلیس در واکنش به رای خروج حداکثر دو درصد کاهش پیدا کند، تقاضا برای نفت در انگلیس به میزان یک درصد یا ۱۶ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت که برابر با ۰.۰۱۶ درصد از تقاضای جهانی است که رقم ناچیزی است.
 
بر اساس گزارش رویترز، یکی از نگرانی‌های بازار اشباع فزاینده محصولات پالایش شده بویژه در آسیاست.
 
 دورنمای عرضه و تقاضای قوی‌تر در چند هفته گذشته از قیمتهای نفت حمایت کرده و قطعی‌های برنامه‌ریزی نشده در کشورهای تولیدکننده بزرگ مانند کانادا و نیجریه به حذف مازاد عرضه در بازار کمک کرده است. آماری که روز جمعه از سوی گروه صنعتی بیکر هیوز منتشر شد نشان داد که شمار دکلهای حفاری نفت فعال آمریکا هفته گذشته برای نخستین بار در یک ماه اخیر کاهش داشت و با هفت حلقه کاهش، به ۳۳۰ حلقه رسید. این آمار نگرانی‌ها نسبت به آغاز بهبود تولید نفت آمریکا را کمتر کرد.
 
 
 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان