arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۰۸ تير ۱۳۹۵

آمریکا: ایران از حزب‌الله حمایت نکند

سخنگوی کاخ سفید برای دسترسی ایران به بازارهای بین‌المللی یک شرط دیگر گذاشته و گفته که تحقق این امر مستلزم قطع حمایت این کشور از گروه حزب‌الله لبنان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کاخ سفید برای دسترسی ایران به بازارهای بین‌المللی یک شرط دیگر گذاشته و گفته که تحقق این امر مستلزم قطع حمایت این کشور از گروه حزب‌الله لبنان است.

به گزارش انتخاب، سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه ضمن بیان ادعاها علیه گروه حزب‌الله لبنان، گفت حمایت ایران از این گروه، باعث ایجاد مشکل برای این کشور در بازارهای بین‌المللی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کویت، «اریک شولتز»، سخنگوی کاخ سفید گفت: «عاملان مالی نمیخواهند با کشوری تجارت کنند که برای تروریسم تأمین مالی انجام می‌دهد.»

وی افزود: «بنابراین ما از ایران می‌خواهیم این کار را نه تنها به دلیل آنکه برای امنیت ملی خوب نیست - و آنها دارند از تروریسم حمایت می‌کنند - بلکه، به این دلیل که در راستای منافعشان هم نیست، متوقف کنند.»

سخنگوی کاخ سفید به علاوه اضافه کرد واشنگتن از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارد، از جمله تحریم‌ها برای مقابله با حزب‌الله استفاده خواهد کرد.

«شولتز» در بخش دیگری از اظهاراتش ادعا کرد که تحریم‌های قبلی آمریکا با هدف قرار دادن کانال‌های خرید حزب‌الله و شرکت‌های تجاری مرتبط با آن، تا اندازه زیادی موثر عمل کرده‌‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «اما اگر ایران از حزب‌الله حمایت بکند، این گروه همچنان، منبعی برای تأمین پول و منابع دارد. به همین دلیل است که اگر ایران خواستار دسترسی به بازارهای بین‌المللی است، لازم است رفتارهای خودش را کنترل کند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان