arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۰۸ تير ۱۳۹۵

بزرگترین کانال های تلگرامی دنیا

با گسترده شدن استقبال عمومی به شبکه ارتباطی تلگرام، قابلیت کانال تلگرام به یکی از محبوبترین و پر بحث ترین موضوعات این روزهای کاربران مجازی تبدیل شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


ازابتدای راه افتادن کانال ها، مخاطبین شاهد تغییرات و تحولات بسیاری در کانال ها بوده اند.کانال ها روز به روز بزرگتر شده اند و سلیقه مخاطبین نیز تغییر کرده است و کانال ها نیز بر اساس سلیقه مخاطب روز به روز محتوای خود را تغییر داده اند و می توان به جرات گفت تنها کانال هایی موفق بوده اند که توانسته اند خود را به روز نگه دارند و سیاست ها و استراتژی محتوای خود را با سلیقه مخاطبان یکسان کرده باشند.
معرفی بزرگترین کانال های تلگرام
جدول زیر لیست ۱۰ کانال بزرگ ایران  را در خود گنجانده است. از این نکته غافل نشوید که این اعداد دائم در حال تغییر هستند و اعتبار این اولویت بر اساس زمان انتشار این گزارش تنظیم شده است.
 

رشد و دلیل موفقیت
تلگرام در حالت پیش فرض خود راهی برای پیدا کردن و یا معرفی کانال در نظر نگرفته است و این موضوع باعث شد کانال های مختلف برای رشد اعضا به شیوه های مختلف روی بیاورند تا بتوانند مخاطبین خود را افزایش دهند. هر کدام از این کانال ها، برای رشد راه مخصوص خود را در پیش گرفتند.
کانال گیزمیز که هم اکنون به عنوان بزرگترین کانال دنیا و ایران مطرح است، از مخاطبین سایت خود استفاده کرد و از همان ابتدا که سرویس کانال به تلگرام افزوده شد، اقدام به جذب مخاطب کرد و کم کم خود را به عنوان کانالی مرجع در زمینه سرگرمی تبدیل کرد و با استفاده از مرجعیت خود رشد خود را تضمین کرد. این کانال هیچ گونه تبادل یا تبلیغی ندارد و تنها با استفاده از محتوا و رعایت استانداردها، رشد کرده است.
دومین کانال بزرگ ایران، خبر فوری است. خبر فوری اکنون به عنوان بزرگترین رسانه خبری کشور بعد از صدا و سیما مطرح است و توانسته است با استفاده از شیوه تبلیغ و تبادل تعداد مخاطبان خود را به بیش از یک میلیون نفر برساند. نکته جالب این کانال این است که برخلاف سایر کانال های خبری رقیبش از هیچ رسانه مستقلی برخوردار نبوده و تمامی اطلاعات این کانال از منابع خبری موثق منتشر می شود.
کانال بدندید رقیب اصلی کانال گیزمیز از لحاظ تعداد است کمی دیرتر از گیزمیز شروع به فعالیت کرد. اما با تبلیغات در شبکه های ماهواره ای توانست خود را بالا بکشد و اکنون به عنوان سومین کانال بزرگ تلگرام مشغول به فعالیت است.
چهارمین کانال بزرگ ایران،کانال خروس جنگی است. این کانال نیز با استفاده تبلیغات بنری و کلیکی خود را به این جایگاه رسانده است.
پنجمین کانال بزرگ ایران بحث آزاد است. کانال بحث آزاد یک کانال اجتماعی است که با پرداختن به موضوعات اجتماعی علی الخصوص موضوعاتی که دغدغه مردم است توانسته است مخاطبین را به خود جذب کند.
نکته جالب توجه این کانال،  این است که این کانال به صورت مداوم در حال عضوگیری است و همیشه مخاطبین تازه به کانال خود می افزاید و بازدید بسیار خوبی نسبت به سایر کانال ها دارد.
 از دیگر کانال هایی که توانستند خود را در این لیست جای دهند می توان به خبر ویژه، پارسینه و آخرین خبر اشاره کرد.
نتیجه گیری
با یک نگاه ساده به وضعیت کانال ها میتوان به چند نتیجه روشن و مبرهن رسید.
• بیشتر مردم ایران از تلگرام به عنوان بستری برای سرگرمی استفاده می کنند.
• اغلب کانال های موفق تلگرام از راه تبادل و تبلیغ در سایر کانال ها رشد کرده اند.
• با گذشت زمان، سلیقه مخاطبان به سمت کانال های رسمی و خبری رفته است .
میزان بازدید و اثرات آن
با راه اندازی کانال ها، تلگرام قابلیت شمارشگر زیر هر پست یک کانال را ایجاد کرد که بوسیله آن می توان مشخص کرد که هر پست به چه میزانی بازدید شده است. سیاست اصلی تلگرام برای تعریف این قابلیت بازخورد گیری از میزان استقبال کاربران از هر پست بوده است اما از آن استفاده های بسیار دیگری نیز شده است. از برگزاری مسابقات بازدیدی گرفته تا تبلیغات بازدیدی و … که هر کدام از آن ها داستان مفصلی دارد.
میزان بازدید یک کانال موثرترین و ارزشمندترین پارامتری است که یک کانال می تواند داشته باشد. با در نظر گرفتن این موضوع که بسیاری از کانال ها برای افزایش تعداد خود از کاربران فیک استفاده کرده اند، میزان بازدید ارزش خود را نشان می دهد.
با توجه به میزان بازدید یک کانال می توان تشخیص داد که آیا اعضای یک کانال فیک است یا خیر. طبق بررسی های انجام شده، میزان بازدید استاندارد و خوب برای یک کانال تقریبا بین یک پنجم اعضا تا ۱ دوم اعضا می باشد.
جدول زیر مقایسه میزان بازدید ده کانال برتر تلگرام در ساعات روز و شب است.

نظرات بینندگان