arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۵

نماینده پوتین با گروه کردهای سوریه مذاکره کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 میخائیل بوگدانوف نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و اعضای ارشد شورای ملی کردهای سوریه، مسائل مربوط به پیوستن گروه های قومی و مذهبی این کشور را برای پیوستن به ساختار اپوزیسیون سوری بررسی کردند.
 
به گزارش انتخاب،  وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در این باره اعلام کرد که در مذاکرات معاون وزیر خارجه این کشور با گروه سوری بر اهمیت حضور همه گروه های قومی و مذهبی در روند مذاکرات سوری - سوری برای رسیدن به راه حل درازمدت حل بحران و تعیین آینده سوریه متحد، مستقل و دارای حاکمیت ملی تاکید شد.
 
در این دیدار همچنین روند اوضاع در سوریه و مسائل مربوط به حل و فصل سیاسی بحران این کشور بر مبنای توافقنامه 30 ژوئن سال 2012 ژنو، قطعنامه های شورای امنیت و تصمیم های گروه بین المللی حامیان سوریه گفت وگو و تبادل نظر شد.
 
نشست های ژنو که تاکنون چند دور آن برگزار شده از چندی پیش با کارشکنی گروه موسوم به کمیته عالی مذاکرات مرکب از گروه های مسلح تحت حمایت ریاض و خودداری ترکیه از پذیرش احزاب کرد سوریه به عنوان طرف مذاکرات متوقف شده است.
 
گروه موسوم به کمیته عالی مذاکرات بر خلاف قطعنامه های سازمان ملل، حضور در نشست ژنو را به عملی شدن پیش شرط تعیین زمان حذف بشار اسد از قدرت و معرفی این گروه به عنوان تنها طرف مذاکره کننده اپوزیسیون منوط کرده که توسط روسیه رد شده است.
مسکو اعلام کرده، آینده حکومت کنونی سوریه در چارچوب مصوبه های شورای امنیت و مقررات بین المللی فقط در اختیار مردم سوریه است تا از طریق برگزاری همه پرسی آشکار شود.
 
با توجه به زمین گیر شدن گروه های تروریستی ضد سوری بویژه داعش و جبهه النصره از ماه های پایانی سال 94 بر اثر پیشروی نظامیان سوری، مقاومت مردمی و بمباران های نیروی هوای فضای روسیه، آمریکا و گروه کشورهای ضد سوری پیشنهاد مسکو را برای برقراری آتش بس و از سرگیری مذاکرات سوری سوری برای حل بحران سوریه پذیرفتند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان