arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۵

هشدار آخر مسکو به معارضان تحت حمایت تروریست های ضد سوری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: با توجه به ناتوانی شرکای گروه آمریکایی برای جداسازی گروه های معارض تحت حمایت خود از مناطق تحت سلطه تروریست ها در سوریه، اگر این گروه ها می خواهند از حمله ها در امان بمانند باید خود منطقه را ترک کنند.


پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) به نقل از وزیر خارجه این کشور نوشت: گروه هایی که می خواهند از حملات هوایی روسیه و سوریه در امان بمانند، باید مناطق تحت سلطه داعش و جبهه النصره را ترک کنند.

وی افزود: معارضان میهن دوست سوری باید چنین اقدامی را انجام دهند، زیرا در غیر این صورت تروریست محسوب می شوند و شرکای ترکیه در بحران سوریه نیز اعلام کرده اند با چنین منطقی موافق هستند.

لاوروف همچنین در باره دو گروه تروریستی تحت حمایت عربستان و دیگر کشورهای ضد سوری گفت که احرارالشام و جیش الاسلام تمامی قوانین جنگی را نقض و حمله های خود را با شیوه های تروریستی سازماندهی و اجرا کرده و علیه غیرنظامیان اقدام می کنند تا رعب و و حشت گسترش یابد.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: زمان بررسی تروریستی بودن گروه های مختلف ضد سوری در شورای امنیت سازمان ملل به توافق دست نیافتیم و به همین دلیل روسیه برای گنجاندن نام این دو گروه در فهرست سازمان های تروریستی پافشاری نکرد تا شاید بتوانیم به صورت جمعی برای حل بحران سوریه تلاش کنیم.

توافق آتش بس سوریه که از اسفند ماه سال گذشته با هماهنگی آمریکا و روسیه برقرار شده است، شامل گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره نمی شود و مبارزه با آنان ادامه دارد و گنجانده شدن نام احرارالشام و جیش الاسلام در فهرست تروریستی سازمان ملل نیز سبب مجاز بودن حمله به مواضع آنان خواهد شد.

گروه های تروریستی تکفیری فعال در سوریه تحت حمایت گروه کشورهای غربی عربی ضد سوری به ویژه آمریکا و متحدان منطقه ای آن از جمله عربستان سعودی قرار دارند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان