arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۰۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۱۳ تير ۱۳۹۵

برنج هندی نخرید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
از روز گذشته خبری مبنی بر ممنوعیت فروش برنج هندی در ایلام در فضای مجازی منتشر شد که ایسنا، این موضوع را از رییس دانشگاه علوم پزشکی و  مدیرکل استاندارد استان جویا شد.
 
به گزارش انتخاب، دکتر «علی دل‌پیشه» - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در این باره  گفت: بررسی‌های بهداشتی نشان داد که برخی از اقلام برنج هندی  غیربهداشتی و فاقد استاندارد لازم هستند که برای حفظ سلامت مردم این موضوع رسانه‌ای شد.
 
وی بابیان اینکه این برنج به‌واسطه زودپخت بودن و دم کشیدن بالای آن و همچنین شکل ظاهری موردتوجه بسیاری از خانواده‌های ایلامی قرارگرفته است،  افزود: آزمایش‌ها نشان می‌دهد آرسنیک این برنج‌ها بالا است و مصرف آن برای دام نیز خطرناک است.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: با دستگاه قضایی و انتظامی جهت برخورد قاطع با فروش برنج‌های غیراستاندارد و غیربهداشتی هندی هماهنگی لازم به‌عمل‌آمده است.
 
«محمد مددی» -  مدیرکل استاندارد ایلام نیز با تائید غیراستاندارد بودن برخی اقلام تجاری برنج هندی اظهار کرد:  مردم از مصرف این برنج‌ها که دارای استاندارد و کیفت لازم نیستند و از مبادی غیرقانونی وارد کشور می‌شوند خودداری کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
1
3
برنج ایرانی بخورید قیمتش هم پونزده هزارتومنه . مفت مفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
3
فکر کنم توزیع کننده اش از ناراحتی سکته میکنه بعد پسر ناخلفشو میبرن زندان بعد با وثیقه آزاد میشه و دنبال کسی میگرده که برنجارو گذاشته تو انبار و الی آخر خودتون دیگه بقیشو ببینید
نظرات بینندگان