arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۵

بمب افکن‌های هسته‌ای آمریکا بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآمدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تازه ترین اخبار نشان می دهد که بمب افکن های هسته ای آمریکا به تازگی پروازهایی در شبه جزیره کره و در حریم هوایی کره جنوبی انجام داده اند.
 
به گزارش انتخاب، پیش از این کره شمالی اعلام کرده بود که آمریکا با اعزام تجهیزات، بمب افکن ها و زیردریایی های هسته ای خود تهدیدی برای این کشور و کل آسیای شمال شرقی است.
 
با این حال این اولین بار است که کره جنوبی و آمریکا اعلام می کنند دو فروند بمب افکن مدل بی 52 هسته ای آمریکا در آسمان نزدیک به کره جنوبی و شبه جزیره کره و در اطراف ژاپن پرواز کرده‌اند.
 
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده است که بمب افکن های مذکور در تاریخ 13 و 20 ژوئن (24 و 31 خرداد) پرواز خود را از پایگاه هوایی آندرسون آمریکا در جزیره گوام انجام داده اند.
 
گزارش حاکی است که اقدام آمریکا در استفاده از بمب افکن های هسته ای در شبه جزیره کره نشان دادن بازوی نظامی اتمی این کشور به کره شمالی است.
 
در همین حال اعلام شده است که آمریکا در حال بررسی توان اتمی خود و تجهیزاتی است که در منطقه مستقر کرده است.
 
در ماه ژانویه امسال زمانی که کره شمالی دست به یک آزمایش اتمی زد آمریکا بمب افکن های مذکور را در منطقه به پرواز درآورده بود.
کره شمالی هم دقیقا چند روز پس از پرواز همین بمب افکن ها اقدام به پرتاب دو فروند موشک موسودان بالستیک کرد و سپس گفت که می تواند پایگاه آمریکا را در گوام هدف قرار دهد.
 
به همین سبب بسیاری از ناظران بر این باورند که کره شمالی احتمالا پرواز این بمب افکن ها را که دارای موشک های هسته ای هوا به زمین هستند، ردیابی کرده است.
 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان