arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۵

هدف انصارالله از تفاهم با سعودی‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
سخنگوی رسمی جنبش انصارالله با اشاره به دستیابی به تفاهم با طرف سعودی پیش از مذاکرات کویت، اعلام کرد هدف از این تفاهم، توقف جنگ گسترده در این کشور بود.
 
به گزارش انتخاب، سخنگوی رسمی جنبش انصارالله هدف از تفاهم با طرف سعودی را توقف دائمی جنگ اعلام کرد.  
 
محمد عبدالسلام گفت: تفاهم‌هایی که با طرف سعودی صورت گرفته قبل از مذاکرات کویت بوده و این برای همه مشخص است و هدف آن دستیابی به توقف دائمی و کامل جنگ بوده است.  
 
سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با خبرگزاری یمن (سبأ) افزود: سفر اخیر به عربستان از یک هفته پیش، قبل از اعلام پایان دور نخست بعد از تفاهم اصولی برسر اهمیت حضور میدانی کمیته «آتش بس و هماهنگی» مطرح بود.  
 
وی اظهار داشت: اما ترجیح دادیم ابتدا منتظر نتایج دور نخست بمانیم تا برخی از گفتگوهای جاری با سازمان ملل متحد سوء استفاده نکنند و اشکالی پیش نیاید و همچنین موضوع حضور میدانی کمیته «آتش بس و هماهنگی» براساس ضوابط توافق شده، ثابت شود و حضور میدانی این کمیته تاثیر چشمگیری در توقف کامل و با ثبات جنگ داشته باشد.  
 
سخنگوی رسمی جنبش انصارالله افزود: بعد از اینکه توافق شد کمیته «آتش بس و هماهنگی» حضور میدانی را در صحنه عملیات و در ظهران الجنوب در سایه آتش بس واقعی و با ثبات برای توقف کامل اقدامات نظامی آغاز کند، این مساله مستلزم هماهنگی فنی در خصوص سازوکارهای ورود و خروج کمیته‌ها از مرزهای مشترک است، بنابراین فقط برخی بحث و بررسی‌ها درباره این مساله صورت گرفته است.  
 
وی با اشاره به عضویت برخی اعضای کمیته ملی (انصارالله) در هیئت «آتش بس و هماهنگی» تصریح کرد، این کمیته برای فعالیت در خصوص نظارت بر آتش بس در یمن نیاز به مقرهایی دارد که فعالیت آن‌ها از استان صعده شروع خواهد شد و همه این مسائل مستلزم هماهنگی مشترک است.

منبع: العالم
نظرات بینندگان