arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۳ - ۱۴ تير ۱۳۹۵

شمارش معکوس برای آغاز عملیات ارتش عراق در مرزهای سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بعد از آزادسازی رمادی و فلوجه؛ عراق برای عملیاتی بزرگ جهت تأمین امنیت مرزهایش با سوریه آماده می‌شود.
 
نیروهای عراقی خود را برای یک عملیات بزرگ نظامی جهت آزادسازی مناطق غرب استان الانبار و تأمین امنیت مرزها با سوریه آماده می‌کنند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، عید عماش، سخنگوی رسمی شورای استان الانبار اعلام کرد: مقدمات عملیات بزرگ آزادسازی مناطق غرب الانبار به ویژه در نوار مرزی با سوریه که شامل مسافت زیادی از الانبار تا موصل است، فراهم شده است. باید موضوع مرزها با سوریه و تأمین امنیت آن و قطع امدادرسانی‌ها به داعش از طریق خاک سوریه حل شود وگرنه آزاد کردن شهرهای عنة، راوة و القائم (سه شهری که همچنان در استان الانبار تحت سیطره داعش هستند) فایده‌ای ندارد.
 
عماش افزود: هزاران خانواده همچنان به دست داعش در این سه شهر محاصره هستند و باید هرچه سریع‌تر این شهرها را آزاد کرد.
 
درحالی که یگان‌های نظامی عراق همچنان به عملیات آزادسازی جزیره خالدیه بین شهرهای فلوجه و رمادی ادامه می‌دهند اسماعیل المحلاوی، فرمانده عملیات الانبار از کوچ بیش از 3000 نفر از ساکنان این مناطق خبر داد.
 
المحلاوی گفت: یگان‌های ارتش عراق همچنان به پیشروی خود برای آزادسازی کامل مناطق و روستاهای جزیره خالدیه ادامه می‌دهند.
 
جزیره خالدیه آخرین مقر داعش در شرق رمادی است و نیروهای عراقی با آزادسازی آن کنترل مسیر میانبر بین‌المللی از رمادی تا فلوجه و بغداد را در دست می‌گیرند.
 
طارق العسل، فرمانده نیروهای عشایر الانبار گفت: تا زمانی که مناطق صحرانشین الانبار از رمادی تا مرزهای سوریه آزاد نشوند الانبار همچنان در معرض تهدید داعش قرار دارد. ما جلوی حملات داعش خواهیم ایستاد و بی‌تردید به محض آغاز عملیات بزرگ نظامی برای آزادسازی سه شهر باقیمانده الانبار این حملات متوقف خواهد شد و ما استانی خالی از تروریست‌ها خواهیم داشت.
 
راجح العیساوی، عضو شورای استان الانبار اعلام کرد که دولت محلی این استان در چندین مناسبت و همزمان با عملیات شهر رمادی از فرمانده کل نیروهای مسلح خواسته بود تا عملیات آزادسازی صحرای الانبار نیز آغاز شود اما به خواسته‌ها پاسخی داده نشده بود.
 
العیساوی گفت: جدی نبودن در برخورد با موضوع خشکاندن منابع تروریست‌ها به داعش اجازه می‌دهد تا همچنان در نزدیکی شهرها باقی بماند. این تهدید همیشگی نه فقط برای امنیت استان الانبار بلکه برای امنیت عراق و منطقه است.
 
وی افزود:‌ استان الانبار یک سوم مساحت عراق را تشکیل می‌دهد در حالیکه بیشتر مساحت آن را صحرا تشکیل داده است. این استان موقعیت جغرافیایی دارد که پناهگاه امنی را برای داعش فراهم می‌آورد به ویژه اینکه نیروهای امنیتی همواره با دشواری در تحت پیگرد قرار دادن گروه‌های مسلح در صحرای الانبار مواجهند برای همین لازم است نیروی ویژه‌ای تشکیل شده و برای مقابله با افراد مسلح در صحرا آموزش ببیند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان