arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۳۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۰

عکس گرفتن از پسر احمدی نژاد ممنوع! / حاشیه های کنفرانس رییس جمهور

عکاس خبرآنلاین عکسی از پسر احمدی نژاد را ثبت کرد، ولی در نهایت مجبور شد با دستور محافظان نهاد ریاست جمهوری آن عکس را پاک کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب به نقل از خبر، کنفرانس خبری رئیس جمهور ساعت ۱۶:۱۵ بعدازظهر روز سه شنبه آغاز و در ساعت ۱۸:۲۰ دقیقه به پایان رسید.

رئیس جمهور بعد از ورود به سالن کنفرانس، عینکی را که پیش از این، اولین بار در آخرین گفت وگوی تلویزیونی از آن استفاده کرده بود را به چشم زد.

کنفرانس خبری رئیس جمهور

رئیس جمهور در آغاز سخنان ۴۵ دقیقه ای خود به برنامه های دولت در سال جاری و تحولات منطقه ای پرداخت. در زمانی که احمدی نژاد در حال صحبت درباره تحولات منطقه بود بدون اسم بردن از اسامه بن لادن گفت: «در حوادث اخیر کسی را دستگیر کردند و خودشان را مسموم کردند و کشتند. این سوال جدی است که چرا او را به دریا انداختند؟»

او یک بار دیگر بدون نام بردن از عربستان، اظهار داشت: «برخی دولت‌های منطقه مراقب باشند که در نقشه‌ی آمریکا بازی نکنند ...ما دیدیم که از جنگ‌های پیششین تا به امروز همه‌ جنگ‌های آمریکا با دوستان قبلی خود بوده است.»

فرزند بزرگ رئیس جمهور دیروز یکی از چهره هایی بود که در طبقه دوم سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری ناظر کنفرانس خبری پدر بود و عکاس خبرآنلاین عکسی از او را ثبت کرد، ولی در نهایت مجبور شد با دستور محافظان نهاد ریاست جمهوری آن عکس را پاک کند. مشخص نشد که چرا گرفتن عکس از فرزند رئیس جمهور غیر قانونی است.

علاوه بر فرزند ارشد رئیس جمهور، حمید مولانا مشاور رئیس جمهور و حسینی وزیر ارشاد شخصیت هایی بودند که این بار در کنفرانس خبری رئیس جمهور حاضر شده بودند. ثمره هاشمی دستیارارشد، جوانفکر مشاور مطبوعاتی و محمد زاده معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد هم طبق معمول در ردیف اول کنفرانس حاضر بودند. جعفر بهداد معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور هم از مهمانان ردیف انتهای سالن کنفرانس بود.

کنفرانس خبری رئیس جمهور

مولانا در حاشیه کنفرانس خبری در گفت وگو با خبرآنلاین درباره قرار برای انجام یک گفت وگو تصریح کرد که هم اکنون مشغول یک کار پژوهشی است و قصد انجام گفت و گو ندارد.

در این کنفرانس خبری ۱۱ سوال از مجموع سوالات خبرنگاران درباره جریان انحرافی نزدیک رئیس جمهور بود که احمدی نژاد به آنها پاسخهای کوتاه داد، اما در پاسخ به خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره ارزیابی اش از هدفمند کردن یارانه ها ۱۱ دقیقه به سوال وی پاسخ داد. رئیس جمهور این را هم گفت که هدفمند کردن یارانه ها هم دشمنان خارجی دارد و هم دشمنان داخلی.

یکی از خبرنگاران درباره جن و جنگیر ها و کمک آنان به دولت! سئوال کرد که احمدی نژاد با خنده گفت: جن گیرها را که گرفتند! بگذارید کارمان را بکنیم. مگر سفینه به آسمان فرستادیم هم کار جنگیرها بود؟!

رئیس جمهور سه بار برای عکاسان با علامت پیروزی دست بلند کرد و زمانی هم که خبرنگار یکی از خبرگزاری ها در حین دست بلند کردن احمدی نژاد در حال طرح سوال خود بود، احمدی نژاد به وی گفت:«من گوشم به سوال شما است.»

.

وقتی خبرنگار شبکه cctv چین از احمدی نژاد درباره دیدار قریب الوقوعش با رئیس جمهور روسیه سخن گفت: احمدی نژاد به بیان این تک جمله بسنده کرد که: هر چیزی ممکن است. اتفاقی که در پاسخ به پرسش خبرنگار رویترز درباره امکان تعلیق فعالیتهای هسته ای هم با تک جمله «خیر» پاسخ داده شد.

خبرنگار یکی از روزنامه های اقتصادی سوالش را درباره ارزیابی رئیس جمهور از بسته نظارتی بانک مرکزی جویا شدکه رئیس جمهور خطاب به وی گفت: شما چهار سوال را در یک سوال جای دادید. این هم از زرنگی های خانم ها است.

خبرنگار آسوشیدتپرس در آغاز سوالش از رئیس جمهور گفت: ابتدا از تند بودن سوال خودم عذرخواهی می کنم که احمدی نژاد خطاب به وی گفت: «یعنی می خواهید تند تند سوال خود را بخوانید؟!»

خبرنگار یک رسانه ترکیه به زبان انگلیسی سئوالش را مطرح کرد که رئیس جمهور بعد از خاتمه یافتن سئوالش با خنده به او گفت: خب همان ترکی می پرسیدی بهتر متوجه می شدیم. از ترکیه آمده ای انگلیسی حرف میزنی؟! رئیس جمهور بعد از پایان پاسخش به سئوال این خبرنگار با گفتن عبارت ترکیه، «ساقول،ساقول!» از او تشکر کرد.

سوال خبرنگار یکی از روزنامه ها درباره اینکه چند وقت است خبر خوشی را درباره موضوع هسته ای اعلام نکرده‌اید، گفت: بحث مذاکره بیشتر برای بهانه‌ تراشیدن است؛ چند وقت دیگر می‌گویند چرا وسط ایران کویر وجود دارد که آب آنجا تلخ است! نظام سلطه دائما به دنبال «ونگ» زدن است.

خبرنگار ایرنا بعد از آنکه سوال خود درباره افزایش حملات به دولت و اقدام مجلس دربار خلاف قانون بودن مصوبات دولت را پرسید از احمدی نژاد خواست در خصوص آغاز بیست و سومین سال رهبری رهبر انقلاب و هدایت های ایشان در قبال دولت برای حرکت به سمت پیشرفت و موفقیت بگوید که رئیس جمهور اظهار داشت:‌ در این رابطه بارها صحبت کردم. رابطه معلوم و تعریف شده است. در گفت و گوی تلویزیونی قبلی واژه‌هایی گفتم که برخی ایراد گرفتند اما بار دیگر بر آن واژه‌ها تاکید می‌کنم. اما روابط مستحکمتر از آن است که برخی تصور کنند بشود آن را سست کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
1
19
فکر می کند با لوس بازی شیرین می شود!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
0
7
يه نفر پروتكل رو بده به احمدي نژاد كه بخونه تا بلكه يادش بياد كه در شان يك رييس جمهور بايد چگونه سخن گفت،حالا خوبه اين همه مشاور دوروبرش هستند...
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
0
7
چرا فکر میکنه خیلی با نمکه؟!
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
0
7
مي ترسن چشم بخوره !!
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
0
خدا را شکر با اینکه روابط دیپلماسی و صحبت و پروتکل و ...بلد نیست ولی یک با مثل خاتمی به دانشجویان نگفت آدم باشید؟
یادتان هست که
ایشان استاد سخن و فلسفه و خندان بودند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
0
چقدر لوس
نظرات بینندگان