arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۱۷ تير ۱۳۹۵
جهانگیری:

عده ای با حقوق های نجومی، قلب مردم را جریحه دار کردند؛ دولت عذرخواهی می کند / جوانی ٣٠ ساله ١٠ هزار میلیارد تومان را به یغما برد، اما نه کسی مسئولیتش را پذیرفت، نه عذرخواهی کرد

معاون اول رئیس جمهوری با عذرخواهی از مردم در زمینه دریافتهای غیرمتعارف و نجومی گفت: در کشور، جوانی ٣٠ ساله ١٠ هزار میلیارد تومان پول کشور را به یغما برده است اما تاکنون کسی مسئولیت آن را نپذیرفته و یا از مردم عذرخواهی نکرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اول رئیس جمهوری با عذرخواهی از مردم در زمینه دریافتهای غیرمتعارف و نجومی گفت: در کشور، جوانی ٣٠ ساله ١٠ هزار میلیارد تومان پول کشور را به یغما برده است اما تاکنون کسی مسئولیت آن را نپذیرفته و یا از مردم عذرخواهی نکرده است.

به گزارش «انتخاب»؛ اسحاق جهانگیری در همایش اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه که در بابلسر استان مازندران  برگزار شد، با اشاره به این که متاسفانه عده ای با دریافتهای غیر متعارف و نجومی، قلب مردم را جریحه دار کردند که دولت از این بابت رسما از مردم عذرخواهی می کند، ادامه داد: به همین منظور بی سابقه ترین تغییرات در مدیریت بانکی کشور صورت گرفت و قطعا با متخلفان برخورد می شود.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: در کشور، جوانی ٣٠ ساله ١٠ هزار میلیارد تومان پول کشور را به یغما برده است اما تاکنون کسی مسئولیت آن را نپذیرفته و یا از مردم عذرخواهی نکرده است.

وی، آن چیزی را که سبب نگرانی جامعه شده است را فساد بزرگ مالی دانست و اظهار کرد: تا یکصد سال آینده مردم این موضوع  را فراموش نمی کنند و نباید با مطرح کردن فیشهای نجومی ذهن مردم را از اصل موضوع منحرف کرد.

دو برابر شدن صادرات نفت با اجرای برجام

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که امسال، رونق تولید و اقتصاد از جمله اولویتهای دولت است که برای تحقق آن باید برنامه ها و تصمیمهای جدی اتخاذ شود، خاطر نشان کرد: جدی گرفتن بازار داخلی کشور، مدیریت واردات به کشور، افزایش صادرات به کشورهای همسایه اروپا و حمایت از تولیدکنندگان داخلی به عنوان برنامه های دولت برای رونق تولید و اقتصاد است.

جهانگیری ادامه داد: با توجه به رخدادهای سیاسی روسیه با اتحادیه اروپا و همچنین روسیه با ترکیه، بازار بسیار خوب و طلایی برای صادرات کشور فراهم شده است که مازندران می تواند دراین مهم نقش اساسی داشته باشد.

وی با بیان این که متاسفانه برخی از کشورها به دنبال مخدوش کردن ارتباط کشورمان با کشورهای همسایه هستند تا قادر به صادرات و تقویت اقتصادی کشور نباشیم، تاکید کرد: این توطئه ها باید با هوشیاری خنثی شود و تعاملات خوبی را با کشورها برقرار کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش برجام را سرمنشا توفیقهای زیادی برای کشور دانست و گفت: صادرات نفت پیش از اجرای برجام کمتر از یک میلیون بشکه بود که امروز این رقم  به دو و نیم میلیون بشکه نفت و میعانات گازی در روز رسیده است که اتفاق بزرگ و خوب برای کشور است.

نظرات بینندگان