arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۵

ترافیک در ورودی و خروجی مشهد نیمه سنگین است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس راه استان خراسان رضوی گفت: هم اکنون ترافیک خودروها در ورودی و خروجی های مشهد مقدس نیمه سنگین و پرحجم است.

سرهنگ هادی امیدوار پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک دیگر محورهای استان خراسان رضوی از نظر میزان ترافیک وضعیت عادی دارند. 

وی در خصوص حوادث جاده ای این استان در دو روز اخیر خاطرنشان کرد: شب گذشته بر اثر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با خودرو سواری در محور تربت جام، دو نفر جان باختند، اما به جز آن تصادف منجر به فوتی در محورهای خراسان رضوی گزارش نشده است. 

وی ادامه داد: ترافیک در محورهای خراسان رضوی از فردا صبح، با پایان یافتن تعطیلات عید فطر و موج خروج مسافران از مشهد به خارج استان و از مشهد به سایر شهرهای استان، پرحجم و سنگین تر خواهد شد. 

به گفته وی، همچنین با برگشت مسافران از مشهد به شهرستان های خراسان رضوی، ترافیک در محورهای اصلی استان و به ویژه در ورودی به مشهد، درحوالی ساعت 6 عصر فردا سنگین پیش بینی می شود. 
امیدوار خاطرنشان کرد: فردا ترافیک در محورهای تربت حیدریه - مشهد، نیشابور - مشهد و قوچان - مشهد نیمه سنگین و پرحجم پیش بینی می شود. 

رئیس پلیس راه استان خراسان رضوی به رانندگان توصیه کرد که برای پیشگیری از حوادث جاده ای ضمن داشتن صبر و حوصله کافی، رعایت فاصله طولی، رعایت سرعت مطمئنه، توجه کافی به جلو، استفاده از کمربند ایمنی به ویژه برای سرنشینان عقب خودرو، استفاده از صندلی کودک و صحبت نکردن با تلفن همراه را مد نظر داشته باشند. 

سرهنگ امیدوار افزود: بررسی ها نشان می دهد که 75 درصد حوادث جاده ای در خراسان رضوی حوالی ساعت 16 تا 22 شب رخ می دهد. 

به گفته وی، خستگی و خواب آلودگی راننده، عجله کردن و کم حوصلگی در رسیدن به مقصد و تغییر مسیر ناگهانی نقش زیادی در ایجاد حوادث جاده ای دارند. 
وی در ادامه گفت: واژگونی ها 40 درصد از حوادث جاده ای خراسان رضوی را دربرمی گیرد که بیشتر تلفات مربوط به سرنشینان عقب به ویژه اطفال و کودکان گزارش شده است. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان