arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۵

رئیس مجلس آمریکا خواستارممنوعیت دسترسی کلینتون به اطلاعات محرمانه شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به سرپرست اطلاعات ملی این کشور اجازه دسترسی هیلاری کلینتون به اطلاعات محرمانه را به مخاطره انداختن تلاش مسئولین حفاظت از این اطلاعات توصیف کرد و خواستار ممنوعیت وی از دسترسی به این گونه اطلاعات شد.

'پل رایان' نماینده جمهوریخواه ایالت ویسکانسین و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای خطاب به 'جیمز کلپر' سرپرست اطلاعات ملی آمریکا رسما خواستار ممنوعیت دسترسی کلینتون به اطلاعات محرمانه این کشور در طول مبارزات انتخاباتی خود شده است.

وی روز سه شنبه در واکنش به تبرئه شدن کلینتون در رابطه با جنجال های مربوط به ایمیل های شخصی خود ،وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد ریاست جمهوری این کشور را از لحاظ امنیتی غیر قابل اعتماد خوانده و گفته بود که از هیچ تلاشی برای جلوگیری از دسترسی کلینتون به اطلاعات محرمانه و حساس این کشور دریغ نخواهد کرد.

وی به گفته شبکه خبری سی بی اس روز پنجشنبه در نامه ای خطاب به جیمز کلپر نوشته است: برای شما هیچ الزام و اقتضایی وجود ندارد تا اطلاعات محرمانه را در اختیار هیلاری کلینتون قرار دهید.

رایان اضافه کرده است درصورتی که آژانس اطلاعات ملی برغم یافته های پلیس فدرال آمریکا در رابطه با سهل انگاری های کلینتون چنین اطلاعاتی را در اختیار وی بگذارد به کسانی که مسئولیت حراست از اسرار ملی کشورش را دارند پیام نادرستی القا خواهد کرد.

این درحالی است که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دهه های اخیر همواره امکان دسترسی به اطلاعات محرمانه این کشور را داشته اند و مسئولین اطلاعاتی آمریکا ملزم بوده اند تا آن ها را درجریان چنین اطلاعاتی بگذارند.

به گفته شبکه ا بی سی ؛ رایان در این نامه با انتقاد غیرمستقیم از جیمز کومی سرپرست پلیس فدرال آمریکا گفته است مردم آمریکا از جمله خود او درتلاشند تا در رابطه با تصمیم او مبنی بر پشت کردن او به دادخواهی های ملی و تبرئه کلینتون از اتهامات خود را به توجیه و قبول چنین تصمیمی ترغیب کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان