arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۲۱ تير ۱۳۹۵

عمر داعش به عنوان دولتى در خاك عراق سر آمده/ روايت سيد على خمينى از ساده زيستى آيت الله سيستانى

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس مجلس اعلاى شيعيان عراق با حضور در حرم امام خمينى ضمن اداى احترام به مقام شامخ امام با حجت الاسلام و المسلمين سيد على خمينى ديدار و گفتگو كرد. 

در اين ديدار يادگار امام ضمن تمجيد از خاندان بزرگ حكيم و مجاهدات شهيد محمد باقر حكيم و مرحوم سيد عبدالعزيز حكيم از نقش حجت الاسلام و المسلمين سيد عمار حكيم و مجلس اعلاى شيعيان عراق در گذشته و حال تقدير كرد. 

حجت الاسلام والمسلمين سيد على خمينى اوضاع امروز عراق را اوضاعى بغرنج ناميد و ادامه داد: الحمدلله ارتش و نيروهاى مردمى( الحشد الشعبى ) در ميدان مبارزه با داعش موفقيتهاى بزرگى به دست آورده اند و به حول و قوه ى الهى در سالها بلكه ماههاى آينده خطر داعش به عنوان يك دولت در خاك عراق به پايان خواهد رسيد. 

سيد على خمينى ضمن اشاره به نقش ارزشمند آيت الله العظمى سيستانى در دوران جديد عراق افزود: حضور اين عالم ساده زيست و مديريت ايشان در عراق واقعا عجيب و پر بركت بوده است. 

يادگار امام افزود: شايد مردم ايران ندانند كه آيت الله سيستانى به عنوان يك مرجع بزرگ شيعه، در منزل محقر و قديمى خود حتى از موتور برق هم استفاده نمى كنند و در نجف كه روزانه ده ساعت برق قطع مى شود ايشان هم چون مردم فرودست در گرما و تاريكى زندگى مى كنند. اين همان عاملى است كه در كنار تدبير صحيح سياسى عامل اين شده است كه ايشان به عنوان يك ملجأ و پناه براى مردم عراق محسوب شوند. 

يادگار امام در بخش ديگرى از سخنانش ضمن تاييد سخنان سيد عمار حكيم، به حساسيت كشورهاى مرتجع منطقه اشاره كرد و گفت: شايد  فارس شيعه براى اين كشورها قابل تحمل باشد اما عرب شيعه ى على بن ابى طالب در مهد كشورهاى متعصب سنى غير قابل تحمل است و يكى از علل نا آرامى در عراق همين حضور پر رنگ شيعيان در ميدان عمل است.

حجت الاسلام و المسلمين سيد على خمينى گفت: از برنامه هاى قطعى دشمنان شيعه براى دوران پسا داعش ايجاد اختلاف ميان شيعيان است لذا بايد همه چه در ايران و چه در عراق هوشيار باشيم كه گروه هاى شيعه دچار اختلاف و تشتت نشوند. 

سيد على خمينى در پايان سخنانش با اشاره به تفوق جمهورى اسلامى ايران بر تروريستها و دشمنان داخلى اش ابراز اميدوارى كرد كه مردم بى دفاع عراق هر چه زودتر روى آرامش را ببينند. 

هم چنين در اين ديدار حجت الاسلام و المسلمين سيد عمار حكيم رئيس مجلس اعلاى شيعيان عراق ضمن گراميداشت ياد و نام امام خمينى گفت: امام خمينى وفاى بسيار زيادى نسبت به مردم عراق داشت و حتا در جنگ با عراق هم علاوه ى بر دفاع از خاك خود به فكر مردم بى پناه عراق بود. 

سيد عمار حكيم، امام خمينى را مردى بزرگ ناميد كه انقلابى بزرگ را رهبرى كرد و توانست امنيت و آرامش را در ايرانِ پس از انقلاب حاكم كند. 

رئيس مجلس اعلاى شيعيان عراق مشكلات پيش روى عراق را حاصل سالهاى سال دانست و افزود: از سال ٩١ ميلادى مردم عراق با مشكلات پى در پى مواجهند از تحريم تا جنگ و از روند انتقال قدرت تا داعش. 
وى در عين حال مشكلات عراق را قابل حل اما زمانبر ارزيابى كرد و ابراز اميد وارى نمود كه مشكلات اين كشور بزرگ به مرور زمان حل شود.

نظرات بینندگان