arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۲۵۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۲ - ۲۱ تير ۱۳۹۵

گشایش ال‌سی و تأمین مالی با یوزانس

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت گفت: مستندات قابل اتکایی نداشته‌ایم که به رئیس بانک مرکزی ارائه کنیم و بگوییم که فلان بانک به بخشنامه پرداخت تسهیلات عمل نمی‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت گفت: مستندات قابل اتکایی نداشته‌ایم که به رئیس بانک مرکزی ارائه کنیم و بگوییم که فلان بانک به بخشنامه پرداخت تسهیلات عمل نمی‌کند.

محمد ابویی در گفت‌ و گو با فارس در خصوص عدم همراهی سیستم بانکی با پرداخت تسهیلات مناسب به بخش تولید، اظهار داشت: بانک مرکزی باید برای بانک‌ها جهت اجرای دستورالعمل‌های صادرشده، اجبار ایجاد کند و اگر مدیران بانکی با این تصمیمات مخالف هستند، باید پیش از تصویب، نظرات خود را به بانک مرکزی اعلام کنند.

وی افزود: صنعتگران انتظار دارند که بانک‌ها بخشنامه بانک مرکزی را به درستی اجرا کنند و البته سیستم بانکی نیز می‌گوید که اجرا می‌کنند.

ابویی تصریح کرد: ما مستندات قابل اتکایی نداشته‌ایم که به رئیس بانک مرکزی ارائه کنیم و بگوییم که مثلاً فلان بانک به بخشنامه عمل نمی‌کند.

وی افزود: ظاهراً در اطلاع‌رسانی مشکلاتی وجود داشته و بخشنامه پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی به برخی شعب بانک‌ها نرسیده بود که اخیراً این کار انجام شده است.

ابویی در خصوص گشایش ال‌سی برای تولیدکنندگان نیز گفت: گشایش اعتبار برای چند سال قطع بود و حالا برای برقراری این رابطه نیاز به زمان داریم و باید ساز و کار در بانک‌های طرف ما اجرایی شود.

معاون وزیر صنعت گفت: طبق اعلام بانک صنعت و معدن و بانک‌های دیگر گشایش اعتبار انجام می‌شود.

وی افزود: حتی این امکان نیز وجود دارد که از یوزانس استفاده کنیم و طرف خارجی مشکلی در این زمینه ندارد. بانک مرکزی و سیستم بانکی نیز در حال انجام اقدامات لازم برای برخورداری بخش صنعت از یوزانس است.

ابویی تصریح کرد: چند شرکت نیز توانسته‌اند از یوزانس از طریق کشورهای اروپایی برخوردار شوند.

نظرات بینندگان