arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۲۳ تير ۱۳۹۵

الشرق الاوسط: ائتلاف رسانه ای عربستان و بی بی سی فارسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط اعلام کرد: به تازگی هیاتی متشکل از مجریان و مدیران شبکه بی بی سی فارسی با وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان سعودی در راستای همکاری های رسانه ای دیدار کرد.

به گزارش دوشنبه شب پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط ٬ درهفته جاری هیاتی از مدیران و مجریان بی بی سی به ریاست رزیتا لطفی در دیداری رسمی به ریاض آمده و با عادل بن زید الطریفی دیدار و گفت وگو کرد.

براساس این گزارش ٬درنشست مشترکی که دراین سفر برگزار شد ٬ طرفین راه های افزایش روابط رسانه ای و تبادل اخبارو تحولات منطقه را بررسی کردند.

وزیر اطلاع رسانی عربستان این دیدار گفت: شبکه بی بی سی در منطقه بینندگان زیادی دارد .

وی افزود: وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان به گونه ای برنامه ریزی کرده که شبکه ماهواره ای به سه زبان فارسی انگلیسی و اردو راه اندازی کند و برنامه هایی هم برای افزایش فعالیت و زبان های انتشار اخبار بر روی خبرگزاری رسمی عربستان و ترجمه آن به 20 زبان زنده دنیا تا سال آینده میلادی دارد، ازاین رو ما از همکاری رسانه ای با بی بی سی استقبال می کنیم و در صدد انتشار پیام ها و اخبار ایران و افغانستان و کشورهای دیگر منطقه از طریق همین کانال هستیم.

رزیتا لطفی مدیر بخش فارسی بی بی سی نیز در این دیدار از افزایش همکاری های مشترک بین دو طرف استقبال کرد و بر وجوه مختلف همکاری های دو جانبه تاکید کرد.

بهروز آفاق تبریزی یکی دیگر از مدیران بی بی سی فارسی نیز در این دیدار گفت : وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان ٬حمایت زیادی از رسانه ها؛روزنامه ها ٬مجلات و کانال های تلویزیونی و...می کند و دراین راستا بودجه های بسیار زیادی نیز هزینه می کند.

وی افزود: با توجه به اهداف مشترک دو جانبه، بی بی سی هم می تواند بخشی از امکانات و فضای رسانه ای خود را در اختیار برخی صاحب نظران هوادار نگرش عربستان به ویژه در حوزه مسائل دینی بگذارد.
نظرات بینندگان