arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۵

اسد: امیدوارم تاریخ مرا به عنوان محافظ کشورم قضاوت کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری سوریه از نبود تجربه میان سیاستمداران آمریکا انتقاد کرده و عنوان داشت این مساله خطری برای آمریکا به شمار می‌آید.

به گزارش انتخاب، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در گفتگو با شبکه خبری ان بی سی آمریکا عنوان داشت: ما نسبت به نبود تجربه در میان سیاستمداران و روسای جمهور آمریکا انتقاد داریم واین مساله خطری برای این کشور به شمار می آید.
 
وی در ادامه افزود : فرق زیادی میان دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یعنی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون وجود ندارد.
 
بشار اسد در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه آمریکایی مبنی بر اینکه آیا شما از نبود تجربه در کارنامه دونالد ترامپ در زمینه سیاست خارجه نگران هستید عنوان داشت که کدام یک از روسای جمهور آمریکا این تجربه را داشتند؟اوباما؟جورج بوش؟یا بیل کلینتون؟ این مشکل آمریکا است.
 
اسد تاکید کرد: این مشکل در آمریکا وجود دارد به صرف اینکه یک شخص چند سالی را در کنگره یا در زمینه سیاست حضور داشته نمی‌تواند تاثیر مثبتی در عملکرد او داشته باشد کسی که تجربه سیاسی ندارد و در کاخ سفید حضور دارد خطری علیه کشور به شمار می آید.
 
وی در خصوص درگیری‌ها در سوریه عنوان داشت: امیدوارم تاریخ مرا به عنوان مردی که از سرزمینش در مقابل تروریسم و مداخله حمایت کرد قضات کند، من تلاش دارم تا از حاکمیت سوریه دفاع کنم.
 
اسد هم‌چنین در پاسخ به این سوال که شما فردی دیکتاتور توصیف می شوید که دستانش به خون آلوده شده،تاکید کرد: زمانیکه شما از کشور خود در مقابل تروریست‌ها محافظت می کنید و آنها را می کشید و شکست می دهید وحشی نیستید بلکه یک فرد میهن پرست هستید.
 
رئیس‌جمهور سوریه همچنین به مداخله نظامی روسیه در سوریه اشاره کرد و عنوان داشت: این مداخله باعث عقب نشینی تروریستها شد اما قبل از آن مداخله نظامی آمریکا و مداخله نامشروع هم‌پیمانانش باعث گسترش دایره نفوذ داعش در مناطق جدیدی در سوریه شد آنها در کار خود جدی نبودند و بنابراین نمی توانم از عدم جدیت آنها و حضور نامشروعشان در سوریه استقبال کنم.
 
وی افزود: به طور همزمان ترکیه و عربستان نیروهای خود را از زمان آغاز مداخله قانونی روسیه افزایش داده و حضور دوچندانی داشته‌اند.
 
اسد همچنین گفت که روابط وی با همتای روس‌اش بسیار دوستانه، صریح، صادقانه و مبتنی بر احترام متقابل است.
 
رییس جمهور سوریه گفت که در خصوص دیدار آتی پوتین با رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا و احتمال توافق واشنگتن و مسکو بر سر لزوم کناره‌گیری وی از قدرت نگرانی خاصی ندارد چرا که سیاست روس‌ها بر مبنای توافق کردن نیست بلکه بر مبنای ارزش‌هاست.
 
اسد همچنین حملات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در سوریه را غیرقانونی دانست و گفت: این حملات غیرقانونی و بدون فایده هستند و در آن جدیتی وجود ندارد. واقعیت این است که از زمان آغاز حملات هوایی آمریکا تروریسم اشاعه پیدا کرده در حالیکه باید این مساله معکوس می‌بود.
 
اسد همچنین حملات هوایی آمریکا را عاملی دانست که مداخله روس‌ها را محدود می‌کند.
 
رییس جمهور سوریه همچنین ابراز امیدواری کرد که رییس جمهور بعدی آمریکا فردی عاقل‌تر باشد و رویکرد نظامی‌گرایانه خود را کاهش دهد.
 
وی ادامه داد: ما همچنان این امید را داریم اما روی این امیدواری حساب خاصی باز نکرده‌ایم.
 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان