arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۵

نماینده کنگره آمریکا: طرح های جمهوری خواهان علیه برجام، با منافع آمریکا سازگار نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'ماکسین واترز' نماینده ارشد حزب دمکرات درکمیسیون مالی مجلس نمایندگان آمریکا، گفت : طرح های جمهوریخواهان برای مانع تراشی بر سر معامله بوئینگ با ایران، 'میهن دوستانه' نیست و 'دنی هک' دیگر نماینده این حزب نیز گفت معامله نکردن با ایران، با منافع آمریکا سازگاری ندارد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه واشنگتن اگزامینر،خانم واترز روزچهارشنبه بااشاره به طرح های گوناگون حزب مخالف دولت (جمهوریخواه) برای مانع تراشی در برجام، گفت: این تلاش و همه طرح هایی که در این راستا ارایه می شود، فکر می کنم مخالف اصل میهن دوستی باشد. واقعا این اعتقاد را دارم.
کنایه ماکسین واترز، متوجه حزب محافظه کار جمهوریخواه بود که معمولا طرح هایش را با شعار میهن دوستی (patriotism) معرفی می کند.

ماکسین واترز یادآورشد که خلف وعده، برای آمریکا 'بی احترامی' به ارمغان خواهد آورد و این کار، دقیقا خلاف میهن دوستی است.

حزب جمهوریخواه درمجلس نمایندگان آمریکا به تازگی سه طرح را برای سنگ اندازی در اجرای برجام مطرح کرده اند.

ایران و شرکت هواپیمایی بوئینگ، بتازگی قراردادی 17 میلیارد دلاری برای خرید انواع هواپیمای تجاری و مسافربری امضا کردند.

تارنمای'هیل' که اخبار کنگره آمریکا را پوشش می دهد نیز امروز به نقل از 'دِنی هِک' (Denny Heck) عضو مجلس نمایندگان آمریکا از واشنگتن، نوشت قرارداد بوئینگ با ایران کاملا قانونی است و اگر ما به ایران هواپیما نفروشیم، شرکت فرانسوی ایرباس خواهند فروخت و این به معنای از دست رفتن فرصت های شغلی در اینجاست.

انتخابات ریاست جمهوری، مجلس نمایندگان و سنای آمریکا سه شنبه 8 نوامبر (18 آبان) برگزار خواهد شد و با نزدیک شدن به انتخابات، درگیری های درون حزبی در کنگره آمریکا نیز برجسته تر می شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان