arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۲۶ تير ۱۳۹۵

شمخانی: از دولت قانونی ترکیه حمایت می‌کنیم/خواست و اراده مردم ترکیه فرجام تحولات اخیر را رقم زد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ما از دولت قانونی ترکیه حمایت می کنیم و با هر نوع کودتا چه داخلی و چه با پشتیبانی طرف های خارجی مخالف هستیم.

به گزارش انتخاب، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان جلسه امروز- شنبه- این شورا گفت: در جلسه امروز ضمن بررسی جامع تحولات ترکیه بر موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران درمحکومیت اقدام کودتاگران و حمایت از خواست واراده مردم تاکید شد.
 
دریابان علی شمخانی با بیان اینکه منطقه و محیط پیرامونی ما دستخوش حوادث و تنش های مختلفی است، خاطر نشان کرد: امنیت، ثبات و آرامش حاکم بر کشور ما به برکت خون شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، هوشیاری مراکز و نهادهای امنیتی و دفاعی و مشارکت جدی و اثر گذار مردم در امنیت است.
 
وی ضمن تقبیح هرگونه اقدام نظامی برای تحمیل اراده سیاسی، انجام هرگونه کودتا را با خواست واقعی مردم درتضاد عنوان کرد.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به پیگیری لحظه به لحظه تحولات از ابتدای وقوع کودتا در ترکیه و تماس نزدیک با نهادها و مقامات ترکیه تصریح کرد: ما از دولت قانونی ترکیه حمایت می کنیم و با هر نوع کودتا چه داخلی و چه با پشتیبانی طرف های خارجی مخالف هستیم.
 
شمخانی ادامه داد: آنچه فرجام تحولات ترکیه را رقم زد، اراده و حضور مردم وهوشیاری احزاب سیاسی است که با مشارکت خود این کودتا را ناکام گذاردند.
 
وی با تاکید بر ضرورت بررسی همه جانبه دلایل ، زمینه ها و پیامدهای کودتای نا فرجام در ترکیه افزود: با تداوم تماس های نزدیک با مقامات سیاسی و امنیتی ترکیه تلاش خواهیم کرد به درک دقیقتری از این رخداد دست یابیم.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره امنیت مرزهای کشور نیز خاطرنشان کرد: مرزهای شمال غرب کشور در همسایگی با ترکیه از امنیت کافی برخوردار است و آمادگی لازم در نیروهای زمینی و هوایی نیز برای صیانت وجود دارد و در این رابطه جای هیچگونه نگرانی نیست.
 
شمخانی به هموطنانمان در ترکیه نیز توصیه کرد از حضور در محل های درگیری دوری کنند و در مراکز اقامتی خود تا زمان بازگشت به کشور باقی بمانند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان