arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۶ - ۲۷ تير ۱۳۹۵

نوربخش:دولت قبل زلزله‌ای 8 ریشتری در تامین اجتماعی ایجاد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سید تقی نوربخش در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که امروز 27 تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: فضای کسب‌وکار در سال‌های گذشته به دلیل فشارهای تحریم، نقدینگی و سایر مشکلات با مسائل زیادی روبه‌رو بوده است، اما جامعه کارگری ما با غیرت بالا توانست از تعطیلی کارخانه‌ها و رکود شدید جلوگیری کنند.

به گزارش انتخاب، سید تقی نوربخش افزود: اگر همبستگی جامعه کارگری نبود فضای تولید و کسب‌وکار ما با مشکلات بیشتری نسبت به آنچه امروز آن روبه‌رو است مواجه می‌شد.
 
رییس سازمان تامین اجتماعی همچنین با اشاره به برخی آمارها در این سازمان عنوان کرد: در سال 1395 ماهیانه 5200 میلیارد تومان بابت تعهدات‌ سازمان پرداخت کرده‌ایم که 3400 میلیارد مربوط به مستمری‌ها می‌شود، 210 میلیارد تومان مربوط به بیمه بیکاری بوده و 400 میلیون تومان هزینه مراکز ملکی شده است.
 
نوربخش افزود: دلیل این حجم از پرداخت‌ها به دولت‌های نهم و دهم بر می‌گردد. در این سازمان اتفاقاتی در هشت ساله دولت‌های نهم و دهم افتاد که واقعا بی‌نظیر بوده است و باعث یک زلزله هشت ریشتری در این مدت در سازمان تامین اجتماعی شده است.
 
وی اضافه کرد: کل بدهی دولت در سال 1380، 2200 میلیارد تومان بوده است، در سال 1384 این رقم به 4200 میلیارد تومان رسید و در سال 1392 زمانی که دولت یازدهم سرکار آمد با 60 هزار میلیارد تومان بدهی دولت را تحویل گرفت.
 
وی ادامه داد: تعداد مستمری‌بگیران در سال 1394، یک میلیون و 200 هزار نفر بوده، اما در سال 1392 این تعداد به دو میلیون و 200 هزار نفر رسید، یعنی طی هشت سال دولت‌های نهم و دهم تعداد مستمری‌بگیران به تعداد کل مستمری‌بگیران تا قبل سال 1384 بوده است. همچنین قانون همسان‌سازی در سال 1388، هفت هزار میلیارد تومان برای سازمان بار مالی ایجاد کرده است، یعنی هفت هزار و 900 میلیارد تومان در اثر یک تبصره برای سازمان بار مالی ایجاد شد.
 
رییس سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: این اتفاقات در سازمان تامین اجتماعی واقعا بی‌بدیل اس،ت اتفاقاتی مثل یکشنبه سیاه که به صورت مخفیانه فیلمبرداری انجام شد و بعد از آن در مجلس پخش شد مربوط به سازمان تامین اجتماعی بود و باعث زیرسوال رفتن سازمان شد.
 
رییس سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: کارفرمایان تامین اجتماعی شما فعالان اقتصادی هستید و مطمئن باشید سازمان قانون‌مداری را دنبال خواهد کرد. ما معتقدیم که رای دیوان عدالت اداری باید در سازمان تا مین اجتماعی اجرایی شود و اگر کسی تخلفی مرتکب شود باید به عنوان متخلف اداری شناخته شود.
 
نوربخش افزود: در سازمان تامین اجتماعی ملاک قانون است، بنابراین پاسخگویی برای ما بسیار اهمیت دارد و سازمان تحت فشار،  کاری را انجام نمی‌دهد. سازمان تامین اجتماعی نه حیات خلوت گروه‌های اقتصادی است و نه تحت تاثیر آنها اقدامی می‌کند؛ ممکن است اشکالاتی داشته باشیم اما تحت تاثیر این مسائل قرار نمی‌گیریم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان