arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۲۹ تير ۱۳۹۵

برآورد هزینه ماهانه برای یک معلول نخاعی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر کل بهزیستی فارس گفت: هزینه امکانات بهداشتی یک معلول ضایعه نخاعی سرسام آور و ماهانه 350 تا 700 هزار تومان است.

به گزارش  انتخاب، دكتر موسوي افزود: با توجه به محدوديت بودجه و امكانات، بهزيستي استان تنها امكان پرداخت يك چهارم هزينه هاي ياد شده افراد تحت پوشش دچار ضايعه نخاعي را دارد.
 
وي يادآور شد: در حال حاضر بيش از يك هزار و 400 معلول ضايعه نخاعي جزو مددجويان بهزيستي استان هستند و با توجه به اين تعداد تهيه امكانات مورد نياز آن ها بسيار مشكل شده به طوري كه در مواردي نارضايتي معلولین را به همراه دارد. دكتر موسوي گفت: فارس به دليل تصادفات آمار نخست معلولان ضايعه نخاعي را در كشور دارد كه مهم ترين علت حوادث ترافيكي مربوط به غير استاندارد بودن جاده ها و صعب العبور بودن، كوهستاني بودن و مشكلات برخي خودروها است و مسئولان بايد در اين خصوص پاسخگو باشند.
 
وي افزود: توجه به نكات ايمني و رعايت استانداردهاي جاده اي از سوي مسئولان و همچنين اهميت دادن به استانداردهاي مربوط به خودروها مي تواند آمار تصادفات و افرادي كه به اين دليل دچار معلوليت و ضايعه نخاعي مي شوند را كاهش دهد.
 
مدير كل بهزيستي فارس يادآور شد: از خيرين نيز خواستاريم در راستاي ارائه خدمات مطلوب به معلولان ضايعه نخاعي بيش از پيش همكاري كنند تا زمينه رضايت آن ها فراهم شود.
 
دكتر موسوي در ادامه گفت: در حال حاضر يك صد و 35 هزار مددجو تحت پوشش بهزيستي استان هستند كه 5 هزار و 700 معلول، سالمند و بيمار رواني در 105 مركز بستري هستند و ماهانه يك ميليون و 200 هزار تومان هزينه تمام شده مربوط به هر كدام از اين مددجويان است كه نيمي از آن را بهزيستي پرداخت مي كند و بقيه توسط مشاركت هاي مردمي تامين مي شود.

*خبرجنوب
نظرات بینندگان